کد مطلب: ۵۶۸۲۰۶

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۱۱ مرداد / کاهش انس جهانی

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۱۱ مرداد / کاهش انس جهانی

قیمت اونس طلا در معاملات روز دوشنبه با وجود ثبات ارزش جهانی دلار، با کاهش روبرو شد. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان رسید. انس جهانی طلا به ۱۸۰۹ دلار کاهش یافت. قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید.

سایت اتحادیه طلا نوشت:

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۱۰ دلار و ۷۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه در پی صعود ارزش دلار، از بالاترین رکورد دو هفته گذشته عقب نشینی کرد.

با این حال شاخص دلار هفته گذشته ۰.۸ درصد نزول کرد که بدترین عملکرد هفتگی در بیش از دو ماه گذشته بود. دلار ضعیفتر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی اظهار کرد: بازار طلا نگران است آمار اشتغال ماهانه آمریکا که جمعه این هفته منتشر می شود، بهتر از حد مطلوب باشد که باعث قویتر شدن دلار می شود. این آمار نگرش عمیقتری درباره زمان تعدیل برنامه های محرک مالی بانک مرکزی آمریکا فراهم خواهد کرد.

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند که آمار رسمی نشان دهد اقتصاد آمریکا در ژوییه ۹۲۶ هزار شغل جدید ایجاد کرده است. سلامت بازار کار پیش شرط مهمی برای آغاز تعدیل برنامه های محرک مالی از سوی بانک مرکزی آمریکاست.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته گفته بود هنوز با افزایش نرخهای بهره فاصله داریم و بازار اشتغال همچنان باید بهبود پیدا کند. این اظهارات صعود بیش از یک درصدی طلا در معاملات پنج شنبه گذشته را به دنبال داشت.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت: اونس طلا ممکن است رکورد پایین ۱۷۸۹ دلار و ۹۸ سنت که در ۲۳ ژوییه ثبت کرده بود را دوباره تست کند زیرا موفق نشده است مقاومت در مرز ۱۸۳۲ دلار و ۸۰ سنت را بشکند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۵ دلار و ۴۶ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۲۶۷۲ دلار و ۹۳ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۰۵۸ دلار و ۲۲ سنت رسید.

55 3

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچ وقت باور نمی کنیم طلا ارزان بشه

  • محمد حسن

    واقعا چقدر از گرونی دلار نون میخورین که در روز بدون نوسان بازار طلا تیتر میزنی افزایش قیمت طلا ؟؟؟؟؟؟

  • زهرا

    ماکه نمیتونیم طلابخریم اگرم بخوایم واسه ازدواج کسی کادو بدیم بابالاترین قیمت مواجه میشیم هرروز خدایک قیمت

  • ناشناس

    فقط میتونم بگم از این دنیادلسرد شدیم وقتی زندگی مردم کشورهای اروپایی یاخلیجی میبینم کلی حسرت میخورم که چرا ما مثل اونا پیشرفتی نداریم