کد مطلب: ۴۷۴۵۶۶

روند صعودی سکه متوقف شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۵ شهریور

روند صعودی سکه متوقف شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 15 شهریور

قیمت طلا در بازار جهانی طی هفته گذشته نوسان زیادی را شاهد بوده است. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 15 شهریور چقدر بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز پنجشنبه ۱۳ شهریور با 400 تومان کاهش، یک میلیون و 106 هزار و صد تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در بازار جهانی طی هفته گذشته نوسان زیادی را شاهد بوده است. هر اونس طلا روز جمعه ساعت 16 به 1938 دلار معامله شد اما در ادامه روز با اعلام کاهش نرخ بیکاری در آمریکا دچار تنزل شد.

در حالی که دلار ضعیف و نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقتصاد جهانی به‌دلیل تداوم افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا جذابیت بازار طلا را حفظ کرده است، قیمت فلز زرد همچنان با نوسان‌های زیادی رو‌به‌رو است.

البته روند بلندمدت بازار همچنان به نفع قیمت طلاست، زیرا به نظر می‌رسد فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی جهان همچنان به سیاست‌های پولی انبساطی خود ادامه دهند. نرخ پایین بهره موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار طلا می‌شود.

ضمن اینکه در دوران نوسانات ارزی و رشد تورم، بازار طلا محلی امن برای جلوگیری از افت ارزش دارایی‌ها به‌شمار می‌رود.

روند صعودی سکه متوقف شد

در هفته‌ای که گذشت، قیمت ربع‌سکه رشد قابل‌توجهی را نسبت به سایر دارایی‌ها تجربه کرد. روز پنج‌شنبه قیمت ربع‌سکه ۴۰ هزار تومان افت کرد و به بهای ۳میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید. با وجود این افت، ربع‌سکه در هفته گذشته حدود ۶/ ۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد، حال آنکه هیچ‌کدام از انواع سکه چنین رشدی را به ثبت نرساندند.

به گفته فعالان، وقتی دامنه نوسان در بازار زیاد می‌شود، برخی از معامله‌گران خرد به سمت بازار ربع‌سکه می‌روند و هجوم خرید آنها باعث می‌شود که این فلز کوچک، رشد قابل‌توجهی را تجربه کند.

در این میان، در مورد روند بازار سکه در هفته آتی، رفتار طلای جهانی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به گفته برخی فعالان، طلا در صورتی که زیر هزار و ۹۵۰ دلار بسته شود، تمایل برای خرید سکه کاهش خواهد یافت.

سکه پس از نوسانات زیاد در هفته اول شهریور در نهایت وارد کانال 11 میلیونی شد و در این کانال با سرعت افزایش قیمت‌های متوالی را تجربه کرد و پس از استراحت یک روزه مسیر را برگشت و در روز پنج‌شنبه این فلز گرانبها در بازار آزاد 11 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

از طرفی پس از انتشار آمارهای مثبت از فعالیت بخش تولید آمریکا امیدها نسبت به ترمیم اقتصاد این کشور افزایش یافته و این مساله سبب تعادل نسبی ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در بازار جهانی شده است. همچنین کاهش نرخ دلار در کشور سبب کاهش قیمت سکه در بازار شده است. نیم سکه 5 میلیون و 570 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ثابت

مانده است.

seke

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.