کد مطلب: ۵۷۸۱۸۳

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۱۶ شهریور / اونس جهانی کاهش یافت

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۱۶ شهریور / اونس جهانی کاهش یافت

اونس جهانی طلا در بازار امروز با کاهش همراه بود و به ۱۸۱۸ دلار رسید و کانال ۱۸۲۰ را از دست داد. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز سه‌شنبه اونس جهانی طلا کاهش داشت و با رسیدن به نرخ ۱۸۱۸ دلار کانال ۱۸۲۰ را از دست داد. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه با افزایش قیمت دلار توانست با وجود کاهش اونس جهانی کانال ۱۲ میلیون را نگهدار و با نرخ ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید.

نیاز طلا برای ادامه روند صعودی چیست؟

اکثر داده‌ها ایالات‌متحده در ماه آگوست نسبت به ماه جولای کاهش یافت و این مسیر را برای صعود طلا هموارتر کرد. روز جمعه، موسسه مدیریت عرضه (ISM) اعلام کرد که شاخص مدیران خرید برای ماه آگوست، ۷/ ۶۱ برآورد شد، در حالی که خوانش این شاخص در ماه ژوئیه ۱/ ۶۴ بود. این شاخص، رونق، رکود یا ثبات کسب‌وکارهای مورد بررسی و چشم‌انداز انتظاری آنها در آینده را نشان می‌دهد. کاترین جاج، اقتصاددان ارشد CIBC در این باره گفت که داده‌های ISM و بازار کار نشان‌دهنده کند شدن رشد اقتصادی در ایالات‌متحده است؛ زیرا نوع دلتای کووید-۱۹ در سراسر کشور گسترده شده است. با این حال، او افزود که با توجه به پشت‌سر گذاشتن موج دلتا، این کاهش سرعت می‌تواند موقتی باشد.

طلا برای ادامه روند صعودی خود نیازمند شکستن مقاومت هزار و ۸۳۰ دلار است که از نظر تاریخی مقاومتی مهم و قوی برای آن به شمار می‌رود. در همین راستا معامله‌گران وال‌استریت و غیرحرفه‌ای هر دو در نظرسنجی هفتگی کیت‌کو در روز جمعه برای این هفته روندی صعودی در بازار طلا پیش‌بینی کردند، اما شکستن ناحیه مقاومتی پیش‌روی طلا نیارمند تقاضای قابل‌توجه از طرف گاوهای بازار است.

55 4

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.