خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۷۵۱۸

نوسان کاهشی و کمرنگ سکه / قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۸ آذر ۹۹

نوسان کاهشی و کمرنگ سکه / قیمت طلا تا پیش از امروز 18 آذر 99

سکه در معاملات روز دوشنبه اندکی کاهش داشته و قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 12 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است. اما دیروز قیمت طلا چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۷ آذر با 2,600 تومان افزایش، یک میلیون و 130 هزار و 100 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: روند شاخص‌ها در نخستین روز معاملاتی هفته جاری در بازار جهانی، دچار ابهام و سر درگمی بودند. قیمت هر اونس طلا در ساعات آغازین روند افزایشی داشت؛ اما ناگهان افت پیدا کرد و تا 1821 دلار نیز تنزل کرد که پایین‌ترین قیمت طلا در روز گذشته محسوب می‌شود.

با بازگشت مجدد روند صعودی طلا؛ این فلز گرانبها با افزایش قیمت روبه‌رو شد و تا ساعت 19 به وقت تهران قیمت هراونس آن از 1860دلار عبور کرد. تحلیلگران می‌گویند فعلا به‌دلیل سردرگمی طلا، سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار کمی دست نگه دارند.

این در حالی است که اکثریت معامله‌گران انتظار دارند عملکرد بازار طلا صعودی باشد، اما حرکت روز گذشته تقریبا برای آنها غافلگیرکننده بود. زیرا طلا هفته را کمتر از حد انتظار آغاز کرد و در ساعت 19 به وقت تهران 1861 دلار قیمت خورده است.

نوسان کاهشی و کمرنگ سکه

قیمت سکه و طلا در روز‌های اخیر دچار نوسان‌های اندکی شده است. سکه در معاملات روز دوشنبه اندکی کاهش داشته و قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 12 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است که کاهش 50 هزار تومانی را نشان می‌دهد. تغییر قیمت سکه به دو عامل مهم یعنی اونس جهانی و دلار بستگی دارد.

با شروع روز معاملاتی و باز شدن بازار‌های جهانی قیمت اونس کاهش 8 دلاری از خود نشان داد و در نقطه 1831 دلاری قرار گرفت که تاثیر کمی برکاهش بهای سکه گذاشت. به گفته فعالان این بازار، سکه در صورت عبور از مقاومت 12میلیون و400 هزار تومانی توان رشد تا 13 میلیون و 100 هزار تومان را خواهد داشت. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 200 هزار تومان و ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده است.

به گفته فعالان، بازار در معاملات پشت خطی روز یکشنبه تا نزدیکی ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم بالا رفت، ولی بار دیگر در شکست محدوده مقاومتی یاد شده ناکام ماند. این اتفاق موجب شد که بار دیگر به فروشندگان سکه افزوده شود و قیمت در مسیر نزولی قرار بگیرد. با این حال، احتیاط معامله‌گران از آنجا بیشتر مشخص می‌شد که سکه‌بازان تمایل زیادی هم نداشتند که دارایی‌های خود را با سرعت زیادی به فروش برسانند.

به نظر می‌رسد سکه‌بازان دیروز تمایلی به خرید نداشتند، ولی همچنان حاضر نبودند که به راحتی سکه‌های خود را از دست بدهند. با توجه به حساسیت بازار نسبت به محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی می‌توان از آن به‌عنوان محدوده احتیاطی بازار سخن گفت. به گفته فعالان، یکی از عوامل کاهنده قیمت سکه در روز دوشنبه نزول بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا تا ساعت ۳ بعدازظهر تا نزدیکی ابتدای محدوده هزار و ۸۳۰ دلار پایین رفته بود. این در حالی بود که سکه‌بازان انتظار داشتند، طلا هفته را با افزایش قیمت آغاز کند

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایران

    گران می شود هراونس ۲۳۰۰تا۲ع۰۰