کد مطلب: ۴۷۵۵۰۱

برگشت ۷۰ هزار تومانی سکه / قیمت طلا امروز ۱۸ شهریور چقدر است؟

برگشت 70 هزار تومانی سکه / قیمت طلا امروز 18 شهریور چقدر است؟

آخرین قیمت طلا در بازار روز گذشته چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی برای این بازار قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۷ شهریور با سه هزار تومان افزایش، یک میلیون و 100 هزار و 500 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: اونس به‌رغم نوسانات زیاد همچنان در میانه کانال ۱۹۰۰ دلاری حبس شده است. طلا در چهار هفته گذشته فقط در یک هفته بازدهی مثبت را به ثبت رساند.

در روزهای آخر هفته‌ گذشته در‌حالی‌که طلا نشانه‌هایی از روند صعودی را به نمایش گذاشته بود، انتشار آمار بیکاری آمریکا و کاهش نرخ بیکاری این کشور به محدوده تک‌رقمی برای اولین بار پس از آغاز پاندمی کرونا، طلا را در زیر مرز ۱۹۵۰ دلاری نگه داشت. اونس طلا در ابتدای معاملات روز گذشته تا 1938 دلار رسیده بود و در ادامه اندکی کاهشی شد و تا ساعت 16 به 1928 دلار بسنده کرد که نسبت به آخرین روز معاملاتی در بازار جهانی 5 دلار کاهش نشان می‌داد.

به نظر می‌رسد دلار نیز روندی افزایشی را آغاز کرده و این موضوع می‌تواند فشار زیادی بر قیمت اونس وارد کند.

سکه در تلاش صعود

در سومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی به‌سوی قیمت‌های بالاتر حرکت کرد و توانست با ۷۰ هزار تومان رشد به بهای ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد. این افزایش در حالی رخ داد که در بازارهای جهانی، طلا تا اواسط روز حداقل سیر کاهشی داشت و حتی به زیر محدوده هزار و ۹۳۰ دلاری رفت.

قیمت نیم سکه بهار آزادی نیز 5میلیون و 650 هزار تومان بود که افزایش 110 هزار تومانی را نسبت به روز یکشنبه نشان می‌دهد. ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 180 هزار تومان بوده و 25 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. روند نوسانی و آهسته قیمت اونس طلا در بازار جهانی و افزایش نرخ دلار در کشور بر قیمت سکه اثرگذار است و سکه مسیری همسو با این دو دارد.

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باور کنید سکه.. دلار. مخصوصا سکه تا چند ماه آینده نزدیک سکه امامی طرح جدید به بالای 14میلیون میرسه.. بخرید هر چندتا که میتونید