کد مطلب: ۴۹۸۳۲۱

بازگشت سکه از مرز ۱۳ میلیونی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۲ آذر ۹۹

بازگشت سکه از مرز 13 میلیونی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 22 آذر 99

قیمت سکه روز پنج‌شنبه با کاهش همراه بود و با 250هزار تومان کاهش به 12 میلیون و 500 هزار تومان رسید. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 22 آذر چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۲۰ آذر با 500 تومان کاهش، 1,152,000 معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: قیمت جهانی طلا که از نیمه دوم معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر آغاز توزیع واکسن کرونا باعث ایجاد خوش‌بینی نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهان شده است، روند نزولی به خود گرفت و این روند تا روز جمعه نیز ادامه یافت. اونس طلا که روز چهارشنبه در قیمت 1848دلار بسته شده بود، روز جمعه، (تا ساعت 18:30 به وقت تهران) 1840دلار قیمت خورد.

به گفته کارشناسان بازارهای مالی اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۸۲۸ دلار را مجددا تست کند و اگر این سطح شکسته شود تا سطح ۱۷۹۸ دلار نزول خواهد کرد. طلا برای شکستن روند نزولی به عاملی بسیار قوی نیاز دارد که می‌تواند در قالب موضع سیاست پولی تسهیلی‌تر بانک مرکزی آمریکا یا تصویب یک بسته کمک مالی بزرگ‌تر از حد انتظار در آمریکا یا شکست احتمالی واکسن‌ها ظاهر شود.

بازگشت سکه از مرز 13 میلیونی

قیمت سکه روز پنج‌شنبه با کاهش همراه بود. درحالی که روز چهارشنبه سکه طرح جدید در بازار آزاد تا نزدیکی 13 میلیون تومانی نیز رفته بود، اما در آخرین روز معاملاتی در بازار طلا و سکه با 250هزار تومان کاهش به 12 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

نیم سکه۶ میلیون و450هزار تومان و ربع سکه ۴میلیون و 400 هزار تومان فروخته می‌شد. افزایش قیمت ارز در بازار زمینه‌ساز افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر شده است. اما با کاهش نوسان قیمتی ارز، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز کاهشی شدند.

اونس طلا در بازار جهانی پس از افزایش چشم‌گیری که داشت کاهشی شد و این موضوع نیز تا حدی بر کاهش قیمت سکه در داخل تاثیر‌گذار بوده است و با قیمت جدید سکه 3/ 3 درصد بازدهی هفتگی را به ثبت رساند.

افت روز پنج‌شنبه از آن جهت مهم بود که بازار سه افزایش متوالی را تجربه کرده بود و برخی معامله‌گران انتظار داشتند که خط مقاومتی ۱۳‌میلیونی هم شکسته شود. با این حال، زمانی‌که سکه خود را برای شکست این خط آماده می‌کرد، به یکباره با افزایش فروش معامله‌گران و سودگیری آنها از خریدهای قبلی مواجه شد. تحلیلگران فنی باور داشتند، با توجه به روند روز پنج‌شنبه می‌توان انتظار داشت که ورود به بازار در آستانه محدوده ۱۳ میلیون تومانی پرریسک‌تر از سوی معامله‌گران تلقی شود.

البته در حالی‌که عده‌ای از تحلیلگران بر طبل کاهش قیمت‌ها می‌کوبند و اعتقاد دارند بازار به سوی شناسایی یک کف جدید در هفته‌جاری حرکت خواهد کرد، عده دیگری اعتقاد دارند، افت روز پنج‌شنبه تنها یک اصلاح قیمت بوده است و فلز گرانبهای داخلی باز‌هم به روند افزایشی هفته‌های اخیر خود ادامه خواهد داد.

سکه دو هفته پیش بالای ۱۰درصد افزایش قیمت را ثبت کرد و در هفته گذشته هم توانست بالای ۳درصد رشد قیمت را تجربه کند. برخی معامله‌گران با توجه به چنین روند افزایشی، انتظار رشد بیشتر قیمت‌ها را دارند؛ با این حال، برخی معامله‌گران کاهش درصد بازدهی سکه را نشانه‌ای از این مساله می‌دانند که جهت بازار تغییر کرده و با کاهش نسبی تقاضا در مقایسه با دو هفته قبل مواجه شده است. آنها اعتقاد دارند چشم‌انداز خاص افزایشی در پیش نیست که معامله‌گران بخواهند برای مدت طولانی سکه‌های خود را نگه دارند و همین عامل موجب می‌شود که خریداران هفته‌های اخیر به مرور به صف فروشندگان اضافه شوند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با اونس ۱۸۵۰ دلاری و دلار ۲۶هزار تومانی ، قیمت واقعی طلا گرمی ۹۳۰هزار تومان هست نه یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان!!!!! اگه رئیس و نائب رئیس اتحادیه طلا، به مردم نگن بجای آجیل شب یلدا ، طلا بخرید !!!!!!!! واقعا” عجیبه !!!!

  • ناشناس

    خلاصه طلا کاهشیه،دلار ماشین همه چی کاهشیه جز گوشی ،وارد کننده عزیز مقاومت نکن و ارزونش کن