کد مطلب: ۴۷۶۳۷۲

سکه ۱۲ میلیون تومانی واقعیت دارد؟ / اولین قیمت طلا امروز ۲۲ شهریور

سکه 12 میلیون تومانی واقعیت دارد؟ / اولین قیمت طلا امروز 22 شهریور

پیش از شروع هفته آخرین نرخ‌ها در بازار طلا چقدر بود و با این روند امروز قیمت طلا با چه قیمتی کار خود را از سر خواهد گرفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه گذشته با 9 هزار و 900 تومان افزایش به یک میلیون و 154 هزار و 100 تومان رسید بود.

اما اوضاع در بازار سکه چطور است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: روز پنج‌شنبه بسیاری از کانال‌های اطلاع‌رسانی و رسانه‌های خبری اشاره کردند که قیمت سکه امامی از مرز ۱۲ میلیون تومانی عبور کرده است؛ بخشی از واقعیت در این خبر وجود داشت، ولی نکته مهم‌تر این بود که قیمت بسته شده فلز گران‌بهای داخلی، زیر مرز ۱۲ میلیونی و روی عدد۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان قرار گرفت. البته این قیمت سکه در معاملات عمده بود و دشوار است کسی در روز پنج‌شنبه موفق شده باشد حوالی ساعت ۴ عصر در حجم خرد، سکه را زیر ۱۲میلیون تومان خریداری کرده باشد. با این حال، برای بررسی روند بازارها، قیمت این فلز گران‌بها در معاملات عمده گزارش می‌شود، چراکه خبر از رفتارهای متقاضیان و عرضه‌کنندگان بزرگ می‌دهد.

سکه هرگز در طول تاریخ معاملاتی خود سطح قیمتی ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را تجربه نکرده بود و همین مساله می‌تواند به تنهایی انتظارات افزایشی را بیشتر کند. با این حال، برخی فعالان عنوان می‌کردند که سکه‌بازان حرفه‌ای ممکن است در آستانه یک مرز مقاومتی مهم اقدام به سودگیری کنند و همین مساله تا حدی به عقب راندن این فلز گران‌بها کمک کند.

مساله مهم در بازار سکه

یکی از مسائل مهم برای معامله‌گران بزرگ سکه،‌ روند بهای طلای جهانی است که در تصمیم خرید یا فروش سکه‌بازان می‌تواند اثر زیادی داشته باشد. روز پنج‌شنبه هم یکی از دلایل مهم حضور مقطعی فلز گران‌بهای داخلی در کانال ۱۲ میلیون تومانی، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و گذر از محدوده هزار و ۹۶۰ دلار بود.گفته می‌شد که بازگشت اونس به سطوح قیمتی پایین‌تر در آن روز، موجب شد که سکه هم از کانال ۱۲ میلیون تومانی عقب‌نشینی کند. به‌رغم این عقب‌نشینی، سکه در هفته‌ای که گذشت، حدود ۶درصد رشد قیمت را به ثبت رساند که رقم قابل‌توجهی است. سکه دو هفته قبل هم ۷/ ۳ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود. به این ترتیب، سکه که ششم شهریورماه در محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قرار داشت، طی حدودا ۱۴روز توانست بیش از یک میلیون تومان گران شود.

همچنین سکه در معاملات پشت خطی روز جمعه عمدتا بالای ۱۲ میلیون تومان معامله شد.

روزهای درخشش سکه کوچک

سهم رشد ربع سکه در دو هفته اخیر فراتر از سکه امامی بوده است. ربع سکه دو هفته پیش در نزدیکی مرز ۳ میلیون تومانی قرار داشت و روز پنج‌شنبه به نزدیکی سطح ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت بسته شده ربع سکه برای روز پنج‌شنبه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عنوان شد که بیش از ۵/ ۷ درصد رشد طی یک هفته را نشان می‌داد. به‌نظر می‌رسد، سطح تقاضا برای این سکه کوچک در هفته‌های جاری به طرز قابل‌توجهی بالاتر رفته است و عرضه فروشندگان بازار نیز پاسخگوی این تقاضا نبوده است. ربع سکه در چنین فضایی، بیشترین بازدهی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کرد.

در این میان، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در هفته گذشته نه تنها بالای سطح یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تثبیت شد، بلکه تا سطح یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بالا رفت. هر گرم طلای ۱۸ عیار، روز پنج‌شنبه، ۴ هزار تومان رشد کرد و به بهای یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان رسید. با این رشد، میزان بازدهی طلا به نزدیکی ۵ درصد در هفته گذشته رسید.

طلا در انتظار ثبات قیمت

درباره وضعیت بازار جهانی نیز همین روزنامه گزارش داده است: قیمت طلا پس از افزایش قابل‌توجه روز چهارشنبه که به بالاترین رقم از دوم سپتامبر یعنی 1965 دلار و 94 سنت رسید روز گذشته شاهد اندکی کاهش بود. هرچند تردید‌ها در مورد ترمیم سریع اقتصاد جهانی سبب شد طلا همچنان در مسیر رشد هفتگی باقی بماند و از طرفی ارزش دلار بار دیگر افزایش یافت.

قیمت هر اونس طلا روز جمعه ساعت 16 به وقت تهران به 1944 دلار و 85 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر به 1946 دلار و 80 سنت رسید.

در واکنش به کاهش ارزش سهام شرکت‌های فناوری در بازار سهام آمریکا و افزایش نگرانی‌ها در مورد دور جدیدی از مذاکرات بر سر جزئیات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، انتظار می‌رود بازارهای آسیایی شاهد کاهش شاخص‌ها باشند.

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    لعنت خدا به همتون

  • ناشناس

    سکه همین الان باتوجه به داشتن۹ درصد ارزش افزوده دقیقا ۵۰۰ هزارتومن زیر قیمته یعنی باید باشه ۱۲۶۰۰۰۰۰ تومن واین دیر یازود خواهد شد.

    • ناشناس

      سکه بودامروز 12500

    • ناشناس

      من امشب سکه خریدم 12500

    • ناشناس

      تورو خدا کارشناس جواب بده نه دلال سکه بخرم یا نه

  • غلیدون

    مردم برن بمیرن شما برین کانادا

  • Amir

    دقیقن زمانیکه از ۵میلیون به ۸ میلیون رسید هم همین تیتر خبری زدید سکه ۸ میلیونی واقعیت داره!اونیکه واقعیت داره حماقت مسولینی که زندگی ملت رو نشانه گرفتن!!!!بله بیشتر هم میشه.

  • سعيد

    هر كسي دوست نداره جمع كنه بره!

  • ناشناس

    نه بابا… مردم دادن گرون میخرن. به نظر من که واقعیت نداره. دروغ میگن. باور کنین سکه به این قیمت واقعیت نداره.

  • ناشناس

    مردم چرا به خود نمیاین بیشتر از این گدا مخاین بشین

  • ناشناس

    چطور مردم روگمراه میکنی یکی میگه. طلا بخر یکی میگه دلار بخر یکی میگه بورس ای بابا اگر پول داشتیم جهاز میخریدیم واسه دخترامون???