کد مطلب: ۶۸۰۶۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا/ بررسی آخرین وضعیت بازار طلا

پیش‌بینی قیمت طلا/ بررسی آخرین وضعیت بازار طلا

قیمت انس جهانی طلا به پایین‌ترین حد خود از مارس سال ۲۰۲۰ رسیده است. حالا باید دید این کاهش قیمت جهانی چه تاثیری بر قیمت طلا در بازار داخلی ایران دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا ی جهانی سقوط کرد و به کانال ۱۶۰۰ دلار بازگشت.

حالا باید دید این اتفاق چه تاثیری بر قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی دارد؟

قدرت گرفتن شاخص دلار

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: در جامعه جهانی شاهد قدرت گرفتن شاخص دلار هستیم. تا جایی که ارزش آن به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسید.

او ادامه داد: این اتفاق باعث کاهش ارزش انس جهانی طلا شد. علاوه بر این صندوق‌های طلا مثل SPDR و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف اقدام به فروش طلا در هفته‌های گذشته کردند و با خرید اوراق قرضه آمریکا میزانی از دارایی‌های خود را به‌عنوان پشتوانه انتقال دادند.

این کارشناس همچنین بیان کرد: انتظار می‌رود قدرت گرفتن دلار تاثیری منفی بر ارزها در تمام جهان داشته باشد. از سوی دیگر در ایران وضعیت ناپایدار مذاکرات وین باعث شد قیمت دلار افزایش یابد.

محبی گفت: اکنون ارزش انس جهانی رو به کاهش است. البته کاهش قیمت انس آنقدر در مقابل قیمت دلار قدرت ندارد. با وجود اینکه کاهش قیمت طلای جهانی وجود دارد، اما در بلندمدت کاهش چشمگیر طلا در بازار داخلی را نمی‌توان متصور بود.

بازارها در انتظار تصمیم فدرال رزرو

اقتصادنیوز درباره کاهش قیمت طلا در بازار جهانی نوشت:

دیروز طلا برای تحویل در ماه اوت در کامکس نیویورک پس از شکستن مرز حمایتی ۱۷۰۰ دلاری، ۲۹٫۷۰ دلار یا ۰٫۶ درصد کاهش یافت و به ۱۷۰۵٫۸۰ دلار در هر اونس رسید. پایین ترین سطح روز گذشته ۱۶۹۵٫۰۵ دلار بود که از ۳۱ مارس ۲۰۲۰ در بازار دیده نشده بود.

این ریزش قیمت اونس طلا در حالی رخ داد که بازارها در انتظار تصمیم فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره و سیاست‌های کلی این نهاد برای مهار تورم بودند.

از زمانی که شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه منتهی به ژوئن در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر یعنی ۹٫۱ درصد رسید، پیش‌بینی‌ها در زمینه نرخ های بازار ثبات چندانی نداشت.

آخرین اخبار مربوط به نرخ طلا را در صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش زیاد ارزان بشه جوانها بتوانن ازدواج کن

  • ناشناس

    کاش ارزان بشه که همه قدرت خرید داشته باشن

  • ناشناس

    با کمترین افزایش در ایران سریع تا بالاترین حد قیمتهارا می کشند بالا ولی با کاهش جهانی درایران قیمتهارا در ثبات نگه میدارن حتی گاهی افزایش هم میدهند هیچگاه ایران با قیمت جهانی هماهنگ نیست تا مردم بد بخت همچنان بد بخت بمانند با این گرانیها