کد مطلب: ۵۰۹۶۴۱

پیروی سکه از دلار / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۶ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

پیروی سکه از دلار / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۶ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

روز گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۷۳۰هزار تومان فروخته شد که افزایش ۳۰۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز شنبه نشان می‌دهد. اما قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۵ بهمن با ۲۱,۰۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: در معاملات هفته گذشته، اونس طلا چهارشنبه گذشته که مراسم تحلیف جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد، افزایش غیرمنتظره‌ای پیدا کرد و تا مرز ۱۸۷۰ دلار پیش رفت اما در این سطح مقاومت زیادی نشان نداد و در نتیجه طلا به محدوده ۱۸۵۰ دلار بازگشت.

اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی با ۱۵ دلار معادل ۷/ ۰ درصد کاهش، در ۱۸۵۵ دلار و ۹۲ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۶/ ۱ درصد رشد داشت که اولین هفته مثبت طی سه هفته گذشته بوده است.

به گفته کارشناسان بسته کمک کرونایی ۹/ ۱ تریلیون دلاری بایدن محرک مناسبی برای صعود طلا به قیمت بالاتر خواهد بود. اونس طلا نمی‌تواند از محدوده معاملاتی وسیع بین ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار خارج شود و در عین اینکه حمایت خوبی را حفظ کرده اما فاقد نیروی کافی برای صعود به کانال قیمت بالاتر است.

پیروی سکه از دلار

در معاملات روز یکشنبه بازار طلا و سکه روند صعودی خود را ادامه داد.

روز گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۷۳۰هزار تومان فروخته شد که افزایش ۳۰۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز شنبه نشان می‌دهد. اگرچه اونس طلا در بازار جهانی یکی از عوامل تاثیرگذار بر تغییر قیمت طلا است اما بازارمسکوکات گرانبها در دو روز اخیر بیشتر تحت فرمان نرخ ارز حرکت کرده است.

تعطیلی بازار جهانی، افزایش نرخ دلار، سکه و سایر مسکوکات طلا را نیز بالا برد. هر چند که اونس طلا در آخرین روز معاملاتی خود کاهش چشمگیری داشت اما سکه واکنشی نسبت به آن نشان نداده بود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.