کد مطلب: ۵۰۷۵۲۹

چشم‌انداز تورمی مردم از آینده بازار طلا

قیمت طلا به زیر یک میلیون تومان می‌رسد؟

قیمت طلا به زیر یک میلیون تومان می‌رسد؟

عقبگرد دلار صرافی ملی تا کانال ۲۲ هزار تومان قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار را امروز به ابتدای کانال یک میلیون تومان رساند و بهای سکه را به ابتدای کانال ۱۰ میلیون تومان کاهش داد. این مساله بحث‌های طولانی بسیاری از کاربران ایرانی را در فضای مجازی به دنبال داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز اظهارنظرهای عجیب درباره قیمت دلار، بازار طلا و ارز را به هم ریخت. در حالی‌که یکی از نمایندگان مجلس گفته بود که با آزاد شدن منابع بلوکه ایران دلار تا ۱۱ هزار تومان کاهش قیمت خواهد داشت، حسن روحانی، رییس‌جمهوری هم در یک اظهارنظر عجیب از ۱۵ هزار تومانی شدن دلار خبر داده بود.

از آن سمت برخی نمایندگان و چهره‌های سیاسی هم در ادعاهای تایید نشده گفتند که دلار با هدف بازی‌های سیاسی به بازار تزریق نمی‌شود و عده‌ای به دنبال ارزان کردن یکباره بهای اسکناس امریکایی و استفاده از آن در رقابت‌های انتخاباتی هستند!

این ادعاها باعث عقبگرد بازار ارز شد و دلار که پس از انتخاب جو بایدن، به عنوان رییس‌جمهوری امریکا بعد از مدتها افت قیمت تا کانال ۲۳ هزار تومان را تجربه کرده بود، امروز در صرافی ملی با نرخ ۲۲ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد و همین مساله قیمت طلا را تحت تاثیر قرار داد تا آنجا که بهای یک گرم طلا به ابتدای کانال یک میلیون تومان رساند و سکه هم به ابتدای کانال قیمت ۱۰ میلیون تومان رسید.

همین مساله بسیاری را نگران پس‌اندازی کرده است که برای مصون ماندن از سقوط ارزش پول ملی به صورت طلا ذخیره کرده‌اند. کارشناسان بازار ارز اما ادعای چهره‌های سیاسی را چندان قبول ندارند و بیشتر آنها معتقد هستند در بهترین حالت دلاربه نرخی کمتر از ۱۸ هزار تومان نخواهد رسید.

هرچند که برخی از آنها اعتقاد دارند بازگشت امریکا به برجام ممکن است چندان هم ساده نباشد اما تا زمانی که بایدن سیاست‌های خود را در قبال ایران شفاف نکند، بازار طلا و ارز دچار سردرگمی است.

در این میان برخی مخاطبان تجارت‌نیوز اعتقاد دارند که ریزش قیمت طلا و دلار مقطعی است و بهای آن دوباره صعودی می‌شود و برخی دیگر اعتقاد دارند که بازار طلا و ارز هم گرفتار سرنوشتی مانند بورس شده و مردم بهتر است با حباب این بازارها دارایی خود را در معرض ریسک‌های بزرگ قرار ندهند. با این حال کارشناسان در اینگونه مواقع معمولا توصیه می‌کنند که زمان هیجان بازار مردم بهتر است برای خرید و فروش دست نگه دارند.

در ادامه برخی نظرت مخاطبا تجارت‌نیوز را می‌خوانید:

«دوستان طلاهاتون زود بفروشید که بیشتره ضرر نکنید من که امروز فروختم طلا میاد۸۰۰ هزار تومان»

«تا ۸۰۰ تومن میاد پایین ولی احتمال اینکه دوباره بکشه بالا هست..فقط باید صبور باشیم»

«فعلا پایینه ولی بعد از عید به تدریج بالا خواهد رفت طبیعی که طلا پس اندازی که در دراز مدت سود خواهید کرد نه مقطعی»

«الان هرکس میخواد بخره موقعشه چون فک نکنم چنین قیمتی دوباره بیاد»

«اگه کسی اطلاع داره طلا بیشتر از این میاد پایین جواب بده اخه خواهرم با پول کارگری خونه خریده بود اون رو فروخت ۶۰ میلیونش را طلا با قیمت یک میلیون و ۴۵۰ تومان خرید حالا از بد بختی اینقد اومد پایین»

« ۲ روز پیش که انقدر بالا نبوده من گرمی۱۳۵۰ خریدم ۲۸ میلیون دادم به طلا الان ۲۰ میلیون میخرن دارم دیوونه میشم همه زندگیم همین پول بود کاشکی همچین غلطی نمیکردم»

«حدالمقدور هر چی در توان دارین طلا بخرین. جای هیچ نگرانی نیست. دم عیدی طلا به ۱٫۵ میلیون تومان هم میرسه»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا را شکر انشالله اونی که برای معمامله گرفته سکته کنه چون جوان مردمو بدبخت کردن

  • ناشناس

    انشالله ریزش طلا تداوم داشته باشه.ب فکر جوونا باشین.اونایی ک امیدشون ب ازدواج از دست دادن…

  • محسن

    هم وطن غزیز بارها ثابت شده ودیدیم که هروقت رئیس جمهور حرفی در مورد ارزانی یاگرانی زد دقیقا بر عکس شد حالا ببینید در مورد دلار چی گفته

  • ناشناس

    ببینید صادر کننده داره گوشت مرغ برنج پیاز سیب زمینی فولاد فراوده هایه پتروشیمی وهزاران قلم کالایه دیگه رو مفت تو مملکت میخره به قیمت دوبل وسوبل صادر میکنه دلارشو میگیره ایا دلاری که حاصل از صادراتش بوده ۲۵ تا ۳۰ تومته خیر دلار ۴۲۰۰ یا نیمایی از دولت گرفته اجناسم که مفت خریده چه جور میشه یه هو روغن تاید صابون وهرنوع جنس دیگه ای که دارین میبینین نایاب میشه دلال یه هو جمع میکنه از تو بازاراز تولید کننده ملت نخرن تازه به نفع صادر کنندس جمع میکنه میفرسه اونور خداتومن دلار یا جنس دیگه معمولا بنجولای چین و وارد میکنه یا یه نمونش گوشت ومرغ منجمد بعد میده به منو شما به قیمت دلار ۲۵ هزار تومن غیر اینه یکی جواب بدد کلاه گوشاد سر ما مردم از همه جا بیخبر تازه دولت این وسط چیکارس هیچی سودشو میبره ما هم باید بسازیم وبسوزیم حالا سر خودتونو گرم کنید به طلا وخودرو ارز همه سر کارید..‌‌‌…سر کارحی بگین بیکاریم بابا سر کاریم حالیمون نیست

  • ناشناس

    هیچ وقت توی زندگیم اهل دلالی و خرید طلا و دلار و….نبودم دنبال خرید یک مسکن مهربودم تا از مستاجری خلاص بشم
    صدمیلیون وام گرفتم و گذاشتم روی پولهام بازم پول مسکن مهر جور نشد سکه خریدم ۱۴ میلیون .
    گفتند نزار پولت بی ارزش بشه نزار بانک
    بدبخت شدم

  • م

    سلام طلا اسمش روشه پاین بیا نیست خاطر جمع باشید به 1500میرسه فقط صبر میخواد این چندروزه مقطعی….

  • ناشناس

    به نظرم طلا سقوط می کنه دلیل مسائل سیاسی در ایران و آمریکاست و دلارها بلوکه شده در کشور های دیگه است

  • حسنی

    طلا رسید سر جای بورس در مرداد ماه
    بعد از اینم راه بورسو ادامه میده

  • ناشناس

    بیخیال بابا آب که از سر گذشت چه یک وجب چه ….

  • ناشناس

    مباد پاینتر ↓↓↓ چون رش خودشوکرده کسی فعلا نخر میدونم که میگم