کد مطلب: ۴۰۶۰۰۱

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته جاری / قیمت طلا تا پایان ماه صفر ثابت است

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته جاری / قیمت طلا تا پایان ماه صفر ثابت است

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا می‌گوید: با توجه به اینکه روزهای پایانی ماه صفر را پشت سر می‌گذاریم به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان ماه صفر در محدوده 405 هزار تومان ثابت باقی بماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به نگرانی‌های ناشی از درگیری نظامی ترکیه و سوریه به اضافه تشدید احتمالی تقاضا در هفته پیش‌رو به واسطه افزایش سفر زیارتی به عراق در کنار افت صادرات غیرنفتی و عدم بازگشت بخش قابل توجهی از دلارهای غیرنفتی فعالان بازار چشم‌انداز نوسان مقطعی را برای بازار ارز ترسیم می‌کردند. این در حالی است که برآوردهای هفته گذشته نشان می‌دهد دلار بدون تغییر جایگاه خود را حفظ کرده، بورس منفی یک درصد بازدهی منفی را تجربه کرده و طلا و سکه هم یک درصد بازدهی منفی داشته است. همچنین فعالان بازار معتقدند چنانچه بازدهی منفی در بازار طلا و سکه ادامه‌دار باشد ممکن است که سکه به آن سوی مرزها قاچاق شود.

حال آیا ممکن است که بانک مرکزی این بار هم با کنترل‌هایش مانع از این نوسان‌ ارزی شود که احتمالا می‌تواند به بازار طلا هم سرایت کند؟

قیمت انس جهانی طلا ثابت باقی ماند

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا در پاسخ به این پرسش که قیمت طلا تا پایان هفته جاری چه تغییری خواهد کرد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اینکه روزهای پایانی ماه صفر را پشت سر می‌گذاریم به نظر می رسد که قیمت طلا تا پایان ماه صفر در محدوده 405 هزار تومان ثابت باقی بماند؛ این در حالی است که قیمت انس جهانی طلا هم بر محور یک هزار و 490 هزار تومان ثابت باقی مانده و تغییری نکرده است. بنابراین ثبات قیمت طلا ادامه‌دار است.

محمد کشتی‌آرای افزود: در این روزها با کاهش چشمگیر تقاضا رو‌به‌رو هستیم. داد و ستدها نیز در بازار آن طور که باید انجام نمی‌شود. بر اساس آخرین معاملات انجام شده هر قطعه سکه تمام بهار آزادی سه میلیون و 975 هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و 30 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 230 هزار تومان، سکه گرمی نیز 840 هزار تومان معامله شده است. همچنین هر گرم طلای 18 عیار نیز 405 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفته است.

او درباره قاچاق سکه به سایر کشورها هم اظهار کرد: ما معتقدیم چنانچه این حباب منفی قیمت ها ادامه دار باشد سکه نیز به سایر کشورها قاچاق خواهد شد. این در حالی است که هنوز قاچاق سکه به سایر مرزها و کشورها رخ نداده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.