کد مطلب: ۴۲۴۲۰۳

رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی دی ماه / امیدواریم قیمت طلا نوسان کمی داشته باشد

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی دی ماه / امیدواریم قیمت طلا نوسان کمی داشته باشد

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: چنانچه قیمت دلار در روزهای پایانی دی روند باثباتی داشته باشد قیمت طلا گران نخواهد شد، کاهش قیمت طلا مستلزم این است که تصمیم‌گیرندگان این حوزه بازار ارز را مدیریت و کنترل کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در یک هفته‌ای که گذشت در حالی با بازدهی منفی مواجه شد، که قیمت طلا همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. طی یک هفته اخیر بازدهی بازارها این گونه بود: بورس بازدهی مثبت ۱۳ درصدی، طلا بازدهی مثبت سه درصدی، سکه بازدهی مثبت سه درصدی و دلار بازدهی منفی ۰٫۷۵ درصدی. با توجه به سپری شدن ماه‌های پایانی سال آیا سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی قیمت طلا را مجدد در این هفته افزایش خواهد داد؟

رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا در روزهای پایانی دی ماه گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: معتقدیم چنانچه قیمت دلار در روزهای پایانی دی روند باثباتی داشته باشد قیمت طلا گران نخواهد شد، کاهش قیمت طلا مستلزم این است که تصمیم‌گیرندگان این حوزه بازار ارز را مدیریت و کنترل کنند. البته در این ایام افزایش قیمت انس جهانی طلا در بالا رفتن قیمت این فلز زرد بی‌تاثیر نبوده است. براساس آخرین معاملات انجام شده هر انس طلا به یک هزار و 551 دلار رسیده است.

وضعیت خرید و فروش در بازار طلا چگونه است؟

ابراهیم محمدولی با اشاره به وضعیت معاملات در بازار طلا تصریح کرد: در ماه های پایان سال معمولا تقاضا برای خرید طلا افزایش می‌یابد و این در حالی است که امسال میزان معاملات در حوزه خرید و فروش طلا کاهش یافته است. فعلا تقاضایی در بازار طلا وجود ندارد.

او به آخرین قیمت طلا در روز پنجشنبه اشاره کرد و افزود: براساس آخرین معاملات انجام شده در روز پنج‌شنبه قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 498 هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی حدود چهار میلیون و 900 هزار تومان، سکه بهار آزادی هم به قیمت چهار میلیون و 860 هزار تومان، قیمت نیم سکه دو میلیون و 460 هزار تومان، ربع سکه هم با قیمت یک میلیون و 460 هزار تومان و سکه گرمی نیز به قیمت 930 هزار تومان معامله شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی نظارت نباشه بازار بیفته دست دلالا همین میشه دیگه
    کی به فکر مردم وجوونای بیچارای که میخوان ازدواج کنن وباید باهزار وام وقرضو قوله حلقه بخرن واقعا متاسفم