کد مطلب: ۴۱۲۱۴۹

رئیس اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت طلا در هفته اول آذر ارزان می‌شود / آرامش در بازار طلا

قیمت طلا در هفته اول آذر ارزان می‌شود / آرامش در بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا تهران می‌گوید: پس از پایان حواشی‌های ناشی از گرانی قیمت بنزین قیمت طلا در بازار داخل ارزان شد و حالا قیمت سکه هم آرام آرام روند باثباتی را طی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارها در هفته اخیری که قیمت بنزین گران شد، چنین وضعیتی داشتند؛ بورس بازدهی منفی ۰٫۶۸ درصد، دلار بازدهی مثبت ۲٫۵۸ درصد، سکه بازدهی مثبت ۲٫۶۶ درصد و طلا هم بازدهی مثبت ۲٫۹۸ درصد. حال با توجه به اینکه حواشی ناشی از گرانی قیمت بنزین به نوعی تمام شده است، آیا ممکن است قیمت سکه و طلا در هفته نخست آذر ارزان شود؟

در همین حال، رئیس اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا در اولین هفته آذر ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قاعدتا برخی تصمیم‌گیری‌های هیجانی بر شاخص قیمت‌ها اثرگذار است. گرانی قیمت بنزین بر قیمت طلا اثرگذار نیست اما حواشی ناشی از افزایش قیمت بنزین در قیمت دلار و طلا اثرگذار بود و منجر به افزایش قیمت‌ها شد.

ابراهیم محمدولی افزود: پس از پایان حواشی‌های ناشی از گرانی قیمت بنزین قیمت طلا در بازار داخل ارزان شد و حالا قیمت سکه هم آرام آرام روند باثباتی را طی می‌کند.

آخرین قیمت طلا

او در ادامه اظهار کرد: طبق آخرین معاملات انجام شده قیمت هر قطعه تمام سکه چهار میلیون و 150 هزار تومان، هر قطعه نیم سکه دو میلیون و 180 هزار تومان، هر قطعه ربع سکه یک میلیون 380 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی نیز 850 هزار تومان معامله شده است. همچنین در زمان ناآرامی‌ها قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 421 هزار تومان رسید این در حالی است که تا پایان هفته هر گرم طلا به قیمت 419 هزار تومان می‌رسد.

محمدولی گفت: چنانچه سیاست‌گذاران بتوانند ارز و سکه را به موقع به بازار عرضه کنند قیمت سکه و طلا تا پایان این هفته گران نخواهد شد. اما هر گونه کُندی در عرضه ارز به بازار باعث گران شدن قیمت طلا می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زحمت میکشن قیمت طلا ا گرمی ۴۲۱ میخواد تا اخر هفته بشه ۴۱۹ واقعاااا چه روند کاهشی چشمگیری????

    • ناشناس

      ???

    • خسته دل

      ???