کد مطلب: ۴۹۱۱۸۶

قیمت طلا در چه صورت بالا می‌رود؟

قیمت طلا در چه صورت بالا می‌رود؟

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز جمعه اندکی افزایش یافت که به گفته ادوارد مایر تحلیلگر بازار، در فضای روانی بازار تغییر اندکی ایجاد شده و افراد دریافته‌اند عرضه واکسن کرونا مدتی طول خواهد کشید و همزمان نیاز به بسته‌های محرک مالی فوری وجود دارد. اگر کنگره آمریکا بسته کوچکی را تصویب کند، به سود طلا خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی شیوع چشمگیر کووید ۱۹ اندکی افزایش یافت اما در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر قرار دارد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۷۹ دلار و ۱۱ سنت رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون ۳.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۷۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱۱ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۸۷۳ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

اونس طلا روز دوشنبه پس از این که شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ این شرکت بیش از ۹۰ درصد موثر بوده است، ۴.۶ درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش قیمت روزانه از ۱۱ اوت بود. با این حال پیشرفت اخیر در ساخت واکسن، چالش‌های لجستیکی توزیع صدها میلیون دوز از واکسن پس از ساخته شدن آن را بارز کرد.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر بازار، در فضای روانی بازار تغییر اندکی ایجاد شده است و افراد دریافته‌اند عرضه واکسن کووید ۱۹ مدتی طول خواهد کشید و همزمان نیاز به بسته‌های محرک مالی فوری وجود دارد. اما این حقیقت که فعلا بسته محرک مالی در کار نیست، رشد قیمت‌ها را محدود کرده است. اگر کنگره آمریکا بسته کوچکی را تصویب کند، به سود طلا خواهد بود.

نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا خواستار ازسرگیری مذاکرات درباره بسته کمک مالی چند تریلیون دلاری شده اند اما جمهوریخواهان چنین رویکردی را بسیار گران دانسته و آن را رد کرده‌اند. در این بین، روسای بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا نسبت به مبهم ماندن دورنمای اقتصادی هشدار داده‌اند.

طبق آمار رویترز، موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۱۳ ایالت آمریکا طی دو هفته گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و آمار جهانی مبتلایان از مرز ۵۲.۴۵ میلیون عبور کرده و نیاز به اقدامات محرک مالی بیشتر را بارز کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در معاملات روز جمعه ثابت بود اما در مسیر ثبت ۰.۸ درصد رشد هفتگی قرار دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۴ دلار و ۲۲ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۸۸۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۳۴۲ دلار و ۴۵ سنت رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.