کد مطلب: ۵۴۴۹۱۵

قیمت سکه بهار به ۱۰۱۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۴

قیمت سکه بهار به ۱۰۱۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۴

قیمت طلا و سکه امروز باتوجه به کاهش بهای جهانی طلا و نرخ ارز افت کرد که بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه تحت تاثیر کاهش بهای فلز گرانبها در پی افت تقاضا برای آن در بازارهای جهانی و کاهش نرخ ارز بود.

براساس گزارش ایسنا، جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: پس از این که مقامات بانک مرکزی آمریکا ریسکهای تورم را کم اهمیت شمردند، سرمایه گذاران دوباره نسبت به دورنمای رشد اقتصادی خوش بین شدند. این امر باعث بهبود بازارهای سهام شد و روند صعودی طلا را موقتا متوقف کرد. سطح حمایتی طلا در حدود ۱۸۴۵ دلار که میانگین قیمت ۲۰۰ روزه است، قرار دارد و تا زمانی که این سطح حفظ شود، روند صعودی طلا بدون تغییر می ماند.

جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سن لوییس اظهار کرد: انتظار دارد نرخ تورم امسال و سال آینده بالای دو درصد بماند اما اظهارات چندین مقام بانک مرکزی آمریکا از جمله بولارد از این دیدگاه که سیاست بانک مرکزی فعلا تغییری نخواهد کرد، حمایت کرد.

بازارهای آسیایی صعود شب گذشته وال استریت را دنبال کرده و در اوایل معاملات روز سه شنبه صعود کردند.

در این بین، بیت کوین هم در موج افزایش قیمت رمزارزها بیش از ۱۰ درصد صعود کرد.

عاملی که کاهش قیمت طلا را محدود کرد، افت ارزش دلار بود که نزدیک به پایینترین رکورد چهار ماه گذشته در برابر ارزهای رقیب ایستاد. بازده اوراق خزانه آمریکا هم به پایینترین حد دو هفته گذشته رسید.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است روز دوشنبه ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۴۶.۱۲ تن رسید.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به ۱۸۵۹ دلار نزول کند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارم خرداد خرداد ساعت ۱۹، بدون تغییر نسبت به دیروز ۲۲ هزار و ۴۱۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۲ هزار و ۴۱۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۹۷۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، پس از کاهش نرخ نسبت به روز دیروز ۲۷ هزار و ۲۸۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۱۲۷ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۲۷۹ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۷۳۹ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۱ هزار و ۴۳۷ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.