کد مطلب: ۳۴۶۰۳۹

قیمت طلا و ارز در بازار اول بهمن ماه

قیمت طلا و ارز در بازار اول بهمن ماه

قیمت طلا و ارز در بازار امروز علی‌رغم کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی و افت نامحسوس نرخ ارز با افزایش نسبی مواجه بود که بهای هر گرم طلا به 370 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازار امروز دوشنبه متاثر از انتظارها برای توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته میللادی روبرو شد و قیمت هر اونس طلا به 1277.5 دلار رسید.

بر اساس گزارش ایسنا، بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، سیگنال‌های بانک مرکزی آمریکا در خصوص احتمال عدم افزایش نرخ‌های بهره را مانع رشد ارزش دلار دانسته که به طلا کمک کرده است. اما از سوی دیگر اوضاع در بازارهای سهام سامان پیدا کرده است.

قیمت طلا از انتظارات برای نرخ‌های بهره پایین‌تر آمریکا پشتیبانی می‌شود، زیرا نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، آمارهایی که امروز منتشر شد، نشان داد رشد اقتصاد چین در اواخر سال گذشته آهسته شده و نیاز برای اقدامات لازم از سوی دولت این کشور را که درگیر جنگ تجاری با آمریکا بوده است، مبرم کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۱ بهمن ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش ۱۱،۷۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، طبق اعلام بانک مرکزی قیمت دلار رسمی ۴،۲۰۰ تومان بوده است.

صرافی ملی امروز، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱،۵۵۰ تومان و ۱۱،۶۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۳،۴۲۰ تومان است. همچنین، نرخ رسمی یورو در بانک مرکزی ۴،۷۷۷ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۲۰۰ تومان و ۱۳،۳۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید چهار میلیون و 92 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 920 هزار تومان است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افزایش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 370 هزار و 745 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 130 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 290 هزار تومان و 700 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.