کد مطلب: ۴۲۱۶۲۶

قیمت نیم سکه به ۲۶۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۱۶

قیمت نیم سکه به 2600000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/10/16

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر افزایش چشمگیر بهای جهانی طلا و ثبات نسبی نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به دو میلیون و 600 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی پس از اقدامات خصمانه آمریکا که تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، به بالاترین حد در هفت سال اخیر رسید و از 1570 دلار در هر اونس عبور کرد.

براساس گزارش ایسنا، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی در پی حمله هوایی آمریکا در بغداد که در جریان آن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به شهادت رسید و اعلام این خبر که نگرانی‌ها نسبت به التهاب بیشتر در خاورمیانه را برانگیخت، به بالاترین قیمت خود در چهار ماه اخیر صعود کرده بود و برای کل هفته ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرد که دومین رشد هفتگی متوالی بود.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، مسائل ژئوپلیتیکی در حال حاضر به عامل اصلی موثر بر بازار تبدیل شده اند. تنش‌ها در خاورمیانه به حدی افزایش پیدا کرده که قیمت طلا را بالا برده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به درخواست عراق برای خروج نیروهای آمریکایی و خارجی از این کشور، روز یکشنبه تهدید کرد اگر نیروهای آمریکایی مجبور شوند عراق را ترک کنند، این کشور را هدف تحریم‌های شدیدی قرار خواهد داد. ترامپ همچنین تهدید کرد اگر تهران در واکنش به شهادت سردار سرلشکر سلیمانی، دست به حمله بزند، واشنگتن تلافی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ریسک گریزی بازار از قیمت طلا که اغلب در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود، حمایت کرده است.

بازارهای سهام آسیایی در واکنش به تشدید تنشهای ژئوپلیتیکی از بالاترین رکورد خود در ۱۸ ماه گذشته فاصله بیشتری گرفتند و قیمتهای نفت صعود کردند.

به گفته لو، اگر طلا مقاومت در سطح ۱۵۸۵ دلار را بشکند، تا مرز روانی مهم ۱۶۰۰ دلار پیش خواهد رفت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۵ درصد افزایش، به ۲۰۱۷ دلار و ۶۷ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۲.۲ درصد افزایش، ۱۸ دلار و ۴۵ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، به ۹۹۰ دلار و پنج سنت رسید.

براساس گزارش خبرگزاری فارکس استریت، در آخرین روز معاملات هفته، طلا با تکیه بر روند افزایشی چهار ماهه اخیرش، باز هم شاهد افزایش قیمت بود و در همین حال، تقاضای خرید آن نیز بیشتر شد. موج جدید تنش های خاورمیانه تقاضای زیادی برای گریز از ریسک بازار رقم زد و معامله کنندگان و سرمایه گزاران را به سوی فلزات با ارزش کشاند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ تا ساعت 18، 13,335 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13230 تومان و 13330 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 14,830 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4688 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14730 تومان و 14830 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18 دقیقه، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 100 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 507 هزار و 870 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 600 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 600 هزار تومان و 940 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ترکش گرانی ازبنزین ودلار تا شکروبرنج وطلا فقط حقوق بگیرها ودرآمدثابت ها را نابودترمیکند

  • ناشناس

    به به چه پیشرفتی

  • ناشناس

    این قیمتا رو از کجا در میارید؟یورو امروز پانزده هزار و پونصد فروخته میشد

  • ناشناس

    خیلی سخته چطوری برای بچها یمان طلا بخریم دیگه چطور عروسیشو بکنیم به فکر مردم باشید !

  • ناشناس

    هر چه دلشون‌میخواد میکنن حق ملت عزیزمان به خدا این نیست?

    • ناشناس

      واقعا چی میشه گفت با این گرونی خدا به دادمون برسه ثانیه ب ثانیه قیمت طلا رو میبرن بالا

  • ناشناس

    علی برکت اله

  • ناشناس

    فکر کنم اشتباهی دارن با گرون کردن از ملت خودمون انتقام سخت میگیرن

  • ناشناس

    در بازار فارکس ،طلا که بالا میرود دلار پایین میآید . اینقدر پول ملی را تضعیف نکنید ( بیهوده متاز که مقصد خاک است )