کد مطلب: ۴۱۷۰۰۶

قیمت نیم سکه به ۲۳۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۹/۲۵

قیمت نیم سکه به 2350000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/25

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به افت نسبی بهای جهانی طلا و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به دو میلیون و 350 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی تحت تاثیر توافق آمریکا و چین و افت تقاضا نسبت به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن به طور نسبی کاهش یافت و به 1475 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز دوشنبه از توافق بزرگترین اقتصادهای جهان که اعمال تعرفه‌های جدید روی واردات کالا را معلق کرد، استقبال کرده و صعود کردند.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز"، سرمایه گذاران پس از اعلام فاز اول توافق تجاری، به میزان فزاینده‌ای ریسک پذیر شده اند و این موضوع قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است. البته افت ارزش دلار از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب کاهش پیدا کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا روز یکشنبه اظهار کرد که این توافق صادرات آمریکا به چین را در دو سال آینده تقریبا دو برابر می‌کند و با وجود نیاز به ترجمه و بازبینی متن سند، تقریبا تمام شده تلقی می‌شود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی تریدر، فاز اول توافق مطابق انتظارات بازار نبود و احتمالا برای احیای کامل اعتماد تجاری یا بهبود معنی‌دار صادرات یا سرمایه گذاران، کافی نخواهد بود. معامله‌گران اکنون به مسیر طولانی رسیدن به فاز دوم توافق تجاری معطوف شده‌اند و بنابراین طلا همچنان می‌تواند تحت تاثیر تشدید تنشهای تجاری صعود کند.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار که روز جمعه در آمریکا منتشر شد نشان داد خرده فروشی در نوامبر کمتر از حد مطلوب رشد کرده است زیرا آمریکایی‌ها با وجود بهبود وضعیت بازار کار، میزان هزینه را کاهش دادند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ تا ساعت 18، 12,695 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12600 تومان و 12700 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 13,904 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4675 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13800 تومان و 13900 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 19 و 30 دقیقه، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 450 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 470 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 454 هزار و 82 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 350 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 420 هزار تومان و 900 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.