کد مطلب: ۶۷۶۶۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟/ کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه

افزایش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟/ کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه

باتوجه به اینکه قیمت طلا و سکه باز هم در مسیری افزایشی قرار گرفته است، چقدر این احتمال وجود دارد طلای ۱۸ عیار دوباره وارد کانال یک میلیون ۵۰۰ هزار تومانی و سکه وارد کانال ۱۶ میلیون تومانی شود؟ بازار طلا و سکه به چه سمتی می‌رود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیمه دوم خرداد بود که به‌دلیل افزایش انتظارات تورمی در جامعه و همچنین احتمال لغو مذاکرات وین قیمت‌ها را از جمله در بازار طلا و سکه در مسیری افزایشی قرار گرفت. تا جایی که قیمت طلا وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و قیمت سکه در کانال ۱۶ ملیون تومانی شد.

در ادامه، با کاهش هیجانات، بازارها شاهد کاهش قیمت بودند. اما صدور بیانیه گروه هفت علیه ایران و پایان مذاکرات دوحه، در شرایطی که مقامات اروپایی از آن راضی نبودند دوباره روند صعودی قیمت‌ها را کلید زده است. به‌ویژه سکه در یک روز ۹۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۳۳ هزار تومان اعلام شده است. سکه طرح جدید نیز با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله‌ می‌شود.

با این شرایط چقدر احتمال دارد بازار طلا و سکه افزایشی شود؟

خرید طلا 2 600x394 1

قیمت‌ طلا و سکه باز هم افزایش می‌یابد؟

نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: شرایط بازار درحال حاضر به‌گونه‌ای نیست که احتمال افزایش در آن وجود داشته باشد. ابتدای هفته پیش هم روند کاهشی مناسبی بر بازار حاکم شد. ولی خبرهای سیاسی و اقتصادی که روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام شد، در بازارها تاثیر گذاشت و قیمت‌ها را صعودی کرد.

او ادامه داد: البته در بازارهای جهانی وضعیت اینگونه نبود و حتی کاهش قیمت نیز وجود داشت.

بذرافشان همچنین گفت: این افزایش قیمت‌ها ادامه‌دار نیست. ممکن است به دلیل کمبود تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا در طول هفته نوسانات کاهشی یک تا دو درصد نیز داشته باشیم.

علی طباطبایی، کارشناس بازاهای مالی نیز درخصوص احتمال افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت: این امکان باتوجه به واکنش دلار و طلا به اخبار برجامی وجود دارد. ولی من احتمال می‌دهم خبرهای بهتری از مذاکرات به‌گوش برسد و قیمت‌ها در همین محدوده‌های فعلی تثبیت می‌شود.

آخرین اخبار مربوط به قیمت طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.