کد مطلب: ۸۱۷۳۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

نوسان قیمت طلا و سکه، معامله‌گران را فراری داد

نوسان قیمت طلا و سکه، معامله‌گران را فراری داد

قیمت دلار امروز نوسانی است و به دنبال خود قیمت طلا و سکه را هم نوسانی کرده است. مسیر پر افت و خیز بازار طلا طی روزهای گذشته، معامله‌گران را فراری داده و به فاز احتیاطی هدایت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز هم مانند هفته گذشته، طلا و سکه در مسیری ناهموار حرکت می‌کنند. قیمت‌ها در این بازار عموما کاهشی است اما قیمت سکه بهار آزادی رشد خفیفی را تجربه کرده است.

در حالی بازار طلا شاهد این مسیر نوسانی است که قیمت دلار نیز از ابتدای روز، در کف کانال 51 هزار تومانی رفت و برگشت داشته است. به این ترتیب قیمت طلا و سکه نیز به تبع قیمت دلار بین نزول و صعود سرگردان است.

قیمت طلا و سکه امروز 13 خرداد 1402

طی دو روز گذشته، هجوم اخبار سیاسی که حاکی از بهبود روابط ایران با کشورهای منطقه و طرف‌های غربی برجام است، قیمت‌ها در بازار را تحت تاثیر قرار داده است. به نحوی که امروز قیمت انواع سکه به جز بهار آزادی نزولی است.

قیمت سکه امامی امروز به 30 میلیون و 314 هزار تومان کاهش یافته است. قیمت سکه بهار آزادی اما افزایشی است و در سطح 27 میلیون و 301 هزار تومان قرار گرفته است.

قیمت نیم‌سکه نیز امروز 16 میلیون و 660 هزار تومان است و ربع سکه با قیمت 11 میلیون و 190 هزار تومام معامله می‌شود. در همین حال قیمت سکه گرمی نیز به 6 میلیون و 595 هزار تومان رسیده است.

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار تا سطح دو میلیون و 480 هزار و 700 تومان افت کرده و مثقال طلا نیز به 10 میلیون و 840 هزار تومان کاهش یافته است. گفتنی است هر گرم طلای دست دوم نیز امروز دو میلیون و 447 هزار و 500 تومان معامله می‌شود.

در این بین قیمت انس جهانی طلا نیز امروز تا سطح هزار و 948 دلار پایین آمده است. به این ترتیب قیمت طلا و سکه از هر دو جهت دلار و قیمت طلای جهانی تحت فشار قرار گرفته و به این ترتیب فاز احتیاط در بازار تقویت شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.