کد مطلب: ۶۹۱۳۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سقوط قیمت سکه به کانال ۱۳ میلیون تومانی/ طلا در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی

سقوط قیمت سکه به کانال ۱۳ میلیون تومانی/ طلا در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی

قیمت‌ طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، همچنان روند نزولی دارد. سکه طرح جدید به گزارش برخی منابع به کانال ۱۳ میلیون تومانی وارد شده و طلا نیز پس از مدت‌ها به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی رفته است. سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۹۹۳ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز گذشته، حدود ۲۳ هزار تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون تومان رسیده است. این رقم ۳۲۳ هزار تومان کمتر از روز گذشته است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم ۲۶۵ هزار تومان کمتر از روز گذشته است.

ریزش قیمت طلا و سکه

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۳ میلیون و ۹۷۱ هزار تومان اعلام کرده است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۳ میلیون و ۲۱ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۴۴۶ هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

طلا و سکه

تداوم روند کاهشی قیمت طلا و سکه

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر پس از چند روز، کاهشی و ۱,۷۷۸٫۴۳ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

دلار امروز در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند نزولی دارد و به کانال ۲۹ هزار تومان وارد شده است. از روهای پایانی هفته گذشته تا امروز، افزایش امیدواری معامله‌گران به احیای برجام و ارزپاشی بانک مرکزی، نرخ دلار را کاهشی کرده است. امروز نیز روند نزولی قیمت دلار ادامه دارد و به حدود ۲۹,۹۵۰ نیز رسیده است. شب گذشته قیمت‌ها در معمالات غیرقانونی فردایی روند افزایشی داشت اما بر خلاف این روند، بازار روز نزولی آغاز کرد. اکنون معاملات غیرقانونی فردایی نیز کاهشی است.

به نظر می‌رسد خوشبینی معامله‌گران نسبت به احیای برجام افزایش یافته است و البته ارزپاشی بانک مرکزی در بازار نیز ادامه دارد.

در این میان کیهان هم شنیده‌ها در مورد به نتیجه رسیدن مذاکرات وین خبر داده. این روزنامه نوشته است: از گوشه و کنار زمزمه توافقی نیمه نصفه به گوش می‌رسد حال آنکه اقدامات متناقض آمریکایی‌ها در بحبوبه مذاکرات به‌ویژه یکی دو ماه گذشته و حتی برخی اقدامات تبلیغی آن‌ها طی چند روز گذشته، نشان‌دهنده این واقعیت است که غربی‌ها در قبال ایران حسن نیت و ابتکار عملی از خود نشان نداده‌اند.

پیشرفت‌ در مذاکرات

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صحبت‌هایی گفت: ما تاکنون جمع‌بندی نهایی خود را به صورت مکتوب به طرف مقابل ارسال نکردیم. ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اروپایی ارسال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در ارتباط با مذاکرات وین و جمع‌بندی ارایه شده در جدیدترین دور مذاکرات از سوی انریکه مورا و نگاه ایران به این جمع‌بندی گفت: مشورت‌های جدی در عالی‌ترین سطوح در این زمینه انجام شده و در حال انجام است.

ناصر کنعانی ادامه داد: ما به صورت دقیق می‌توانیم بگوییم که در مرحله پیشرفت قرار داریم، اما این که بگوییم که به توافق نزدیک شدیم و این دور از گفتگوها به توافق منتهی می‌شود معطوف به برآورده شدن انتظارت به حق ایران است. حتما زمینه برای توافق است. مشروط به این که خطوط قرمز ما رعایت شود و منافع اساسی کشور تامین شود. در صورتی که چنین موضوعی محقق شود حتما زمینه برای انجام توافق در آینده نزدیک وجود دارد.

او تاکید کرد: در این دور از مذاکرات پیشرف‌های نسبی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین‌کننده مطالبات قانونی ایران نیست (ایسنا).

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    توافق. باشه

  • محسن

    چرا طلا اینقدر ریزش می‌کند خردوخوراک بیارین پایین.با سرمایه وپول مردم بازی نکنید.طلا در مقابل روغن برنجوگوشت صفر است