کد مطلب: ۸۱۱۰۰۰

قیمت سکه به ۲۷ میلیون تومان رسید/ ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟

قیمت سکه به 27 میلیون تومان رسید/ ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟

سیگنال کاهش قیمت از میدان فردوسی به بازار طلا و سکه رسید و هر گرم طلا امروز بعد از مدت‌ها به کانال دو میلیون و 400 هزار تومانی وارد شد. آیا ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند قیمت طلا و سکه در یکی دو هفته گذشته نوسانی بوده اما قیمت‌ها در مجموع به سمت ریزش و کاهش بیشتر میل داشته‌اند تا رشد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز 27 اردیبهشت به گرمی دو میلیون و 400 هزار تومان رسید و مجددا وارد کانال دو میلیون و 500 هزار تومان شد.

سکه و طلا 27

قیمت سکه امامی هم با کمی کاهش به 30 میلیون تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی هم 27 میلیون و 390 هزار تومان شد. قیمت نیم سکه هم که تا چند روز گذشته در کانال 18 میلیون تومان بود، یک کانال عقب نشست و به 17 میلیون و 570 هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه به 10 میلیون و 84 هزار تومان شد. قیمت سکه گرمی هم 6 میلیون و 500 هزار تومان شد.

اما علت کاهش قیمت طلا و سکه چیست و آیا این روند کاهشی ادامه دارد؟

علت کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟

قیمت دلار ظرف روزهای گذشته روند کاهشی در پیش گرفته و از 53 هزار تومان به 51 هزار تومان رسیده است. ریزش دو هزار تومانی قیمت دلار، باعث کاهش قیمت طلا و سکه شده است.

هنوز مشخص نیست که قیمت دلار به چه سمتی حرکت می‌کند و گام بعدی این ارز به سمت بالاست یا پایین. تنها نکته‌ای که کارشناسان در این خصوص عنوان می‌کنند این است که محدوده حساس دلار قیمت 52 هزار و 200 تومان است. اگر دلار ظرف چند روز در محدوده پایین این قیمت مقاومت کند، ریزش بیشتر قیمت در راه است. اما اگر فشار کاهشی بازار کم باشد و دلار به بالای این رقم برسد، احتمال این وجود دارد که فشار تقاضا در بازار افزایش پیدا کند و قیمت دلار بیشتر شود.

اگرچه کارشناسان معتقدند قیمت دلار امکان کاهش بیشتر را ندارد و اگر به محدوده 50 هزار تومان وارد شود، فشار خرید افزایش پیدا می‌کند و این فشار به افزایش مجدد قیمت‌ها دامن می‌زند.

اما آیا اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار طلا و سکه است؟ پیش از این کارشناسان بازار طلا و سکه از تخلیه هیجان در این بازار خبر داده و گفته بودند که با توجه به کاهش تدریجی قیمت‌ها، اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • راد

    روند بلند مدت طلا در ایران همیشه سیر صعودی داشته،این منفی هام هم اصلاحی برای ادامه مسیره.اقتصاد ایران بیماره و حتی توافق هم کنن اتفاق خاصی نمیفته.البته ما میدونیم که توافقی انجام نخواهد گرفت چون تضمینی در کار نیست و تحریم ها چنان پیچیده ان که برای برچیدنشون سال ها زمان لازمه و باید کنگره و سنا هم بهش رای مثبت بدن که امکان پذیر نیست.کلا این اخبار مذاکرات فقط برای جمع کردن در کف قیمته.

  • ناشناس

    خودت دلالی؟

  • ناشناس

    قیمت دلار توی دو سال اخیر چهار برابر شده!دو تومن میاد پایین ده تومن میره بالا
    چرا باید ارزون بشه؟چه چیزی تغییر کرده صادراتمون کمتر شده توریست هم که کلا دیگه اینطرفی نمیاد!!!اینکه مردم موقتا ساکت شدن دلیل همین دو تومن ارزون شدنه

    • ناشناس

      خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    تا وقتی نظرات مردم رو اول میخونید اگر به نفعتون بود تایید میکنید اوضاع همینه مثلا شبکه ی خبری هستین عملا نظرات مردم رو هم هر کدوم رو دوست دارین میگزارین!همین کارها رو کردین مردم بهتون اعتماد ندارن