کد مطلب: ۸۰۰۰۴۳

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز / طلا نوسانی شد

قیمت طلا و سکه امروز / طلا نوسانی شد

امروز قیمت طلا و سکه با نزدیکی قیمت دلار به محدوده ۵۲ هزار تومانی، در روند صعودی آغاز به کار کرد. این روند افزایشی نسبت به روزهای گذشته با شیب بیشتری همراه است. آیا این افزایش قیمت بازار فلز گرانبها را از رکود خارج می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز ۳۰ فروردین قیمت طلا و سکه با روند افزایشی آغاز به کار کرد. این روند صعودی با نزدیکی دلار به محدوده ۵۲ هزار تومانی کلید خورد. در لحظه نگارش این گزارش بازار فلز زرد در برخی قطعات نظیر سکه بهار در مرز افزایش و کاهش قیمت گرفتار شده و نوسان زیادی دارد.

قیمت سکه و طلا 30 فروردین 1402

در آخرین معامله روز گذشته قیمت سکه امامی با کاهش ۱۰۵ هزار تومانی به کار خود پایان داد. قیمت طلا نیز با کاهش قیمت سکه همراه شد. سایر قطعات نیز با کاهش قیمت مبادله شدند. اما امروز بازار فلز گرانبها برخلاف دیروز با افزایش قیمت بازگشایی شد.

رفت و برگشت قیمت طلا و سکه از نخستین روز هفته جاری تا امروز به صورت یک روز در میان کاهشی و افزایشی بوده است. باید در نظر داشت این نوسان در محدوده مشخصی گرفتار بود.

این در حالی است که روز گذشته دلار همزمان دو روند را تجربه کرد. بازگشایی اسکناس آمریکایی با کاهش قیمت همراه بود اما در پایان روز گذشته با افزایش محدود به کار خود پایان داد. این نوسان دلار در کف کانال ۵۰ هزار تومانی، کاهش روز گذشته قیمت طلا و سکه را تعدیل کرد اما روند در بازار فلز گرانبها برنگشت.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند اگر قیمت دلار کانال ۵۰ هزار تومانی را ترک کند، قیمت سکه محدوده ۳۰ میلیون تومانی را از دست خواهد داد. این پیش‌بینی بنابر همگرایی شدید قیمت طلا و سکه با قیمت دلار در روزهای معاملاتی سال جاری قوت گرفته است.

کارشناسان اقتصادی نیز می‌گویند سکه در روزهای آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز ۵۲ هزار تومانی صعود کند. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت دلار با محدوده ۵۲ هزار تومانی کمتر از ۱۰۰ تومان فاصله دارد.

همچنین انس جهانی طلا از شب گذشته تا کنون با کاهش نزدیک به ۳۰ دلاری محدوده دو هزار دلاری را از دست داد و با قیمت هزار و ۹۷۷ دلار و ۱۲ سنت در حال معامله است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

امروز ۳۰ فروردین سکه امامی با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی آغاز به کار کرد و در لحظه نگارش این گزارش این قطعه از سکه با قیمت ۳۱ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. روز گذشته سکه بهار آزادی بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت امروز نیز این قطعه در مرز افزایش و کاهش قیمت گرفتار شده. در حال حاضر این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان در بازار مبادله می‌شود.

دیروز قیمت نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت آغاز به کار کرد و امروز این کاهش قیمت، جبران شد. در لحظه تنظیم این گزارش نیم سکه به قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در حال معامله است.

ربع سکه ، نیز امروز و تا لحظه تنظیم این گزارش ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۱۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در حال معامله است.

سکه گرمی روز گذشته تغییر چشم‌گیری نداشت اما امروز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی و با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار فلز گرانبها مبادله می‌شود.

امروز روند قیمت حباب سکه برخلاف روز گذشته افزایشی است. فعلا سکه امامی با ۳۵۳ هزار تومان رشد، بیشترین افزایش قیمت حباب را در میان قطعات سکه دارد و سایر قطعات سکه نیز رشد حبابی از ۹۵ تا ۲۵۰ هزار تومانی دارند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خداازباعث بانی این گرونی ها نگذره