خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۰۴۷۳

کاهش بی‌دوام قیمت طلا و سکه/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۱

کاهش بی‌دوام قیمت طلا و سکه/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۱

اگرچه طلا و سکه اولین روز از معاملات این هفته را با کاهش آغاز کرده بودند اما طی معاملات امروز به مدار رشد بازگشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا طی هفته های گذشته کاهش قابل توجهی یافته و به سطوح پایین تری سقوط کرد. حال آیا در روز های آینده این هفته روند نزولی طلا ادامه خواهد یافت یا این روند معکوس خواهد شد؟

بر اساس گزارش سایت طلا ، سیاست افزایش نرخ بهره آمریکا که چهارشنبه این هفته اعمال می گردد باعث شد تا طلا با فشار فروش مواجه گشته و تا عدد ۱۸۹۷ دلار کاهش یابد.

افزایش نرخ بهره آمریکا شاخص دلار را با ورود بی سابقه به کانال ۱۰۳ واحدی به بالاترین سطح طی ۲۰ سال اخیر خود بازگرداند و رشد اوراق قرضه موجب ترس معامله گران گردید تا طلا کانال روانی ۱۹۰۰ را از دست بدهد و از محدوده ۱۹۲۰ تا ۱۹۶۰ دور گردد.

تحرکات بانک مرکزی آمریکا به دقت توسط معامله‌ گران رصد می شود و کوچک ترین خبری می تواند تمامی بازارهای جهانی را پر نوسان کند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که افزایش شدید نرخ بهره با توجه به کاهش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و همچنین ادامه جنگ روسیه و اوکراین که منجر به افزایش قیمت غذا و انرژی شده است؛ می تواند اقتصاد آمریکا را به رکود تورمی دچار کند.

افزایشی ها می گویند طلا تا پایان سال جاری در کانال ۱۹۰۰ باقی خواهد ماند و ترکش های جنگ اوکراین به مدت ۳ سال بر اقتصاد جهان ماندگار خواهد ماند ولی با این حال طلا به تصمیمات فدرال رزرو واکنش نشان داده و در حال حاضر زیر ۱۹۰۰ دلار قرار گرفته است.

حال باید دید که فدرال رزرو در روز چهارشنبه چه تصمیمی برای اقتصاد ایالت متحده خواهد گرفت. تحلیلگران بر این باورند که این بانک علاوه بر افزایش نرخ بهره قصد دارد از ترازنامه خود نیز بکاهد تا به شکلی مؤثر تر نرخ بالای تورم را کنترل کند.

قیمت دلار در بازار امروز

‌بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۱ ادریبهشت تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۹۶۹ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۶۳۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۳۷۵ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۲۸ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۲۸۸ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۵ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۱۴ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نظری ندارم

  • ناشناس

    عجب ارزونی