خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۳۶۵۲

کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار شد/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار شد/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

قیمت اونس در بازارهای جهانی طی معاملات امروز سه شنبه ۱۴ دی ریزشی شد همچنین قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز به روند کاهشی خود ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از ریزش بیش از ۲۸ دلار که شب گذشته متحمل شد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی اندکی بهبود یافت.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۴ دلار و ۴۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا سطح ۱۸۳۱ دلار و ۶۲ سنت صعود کرد اما روند معاملات معکوس شد و با ۱.۵ درصد کاهش بسته شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۴ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۲۸ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۸۰۰ دلار و ۱۰ سنت بسته شد.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: هنگامی که شما رشد بازده اوراق قرضه را مشاهده می کنید که جذابیت ضد تورمی یک دارایی را تحلیل می برد، عجیب نیست که ضعیف‌تر شدن طلا را ببینید. انتظارات برای افزایش نرخهای بهره اواخر سال ۲۰۲۱ رشد کرد اما نگرانیهای تورمی رشد سریع‌تری داشتند. بنابراین نرخهای بهره واقعی پایین می مانند و به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم کمک خواهد کرد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز دوشنبه به بالاترین حد در شش هفته گذشته صعود کرد و سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی مدت کوتاهی پس از تعدیل کامل برنامه خرید اوراق قرضه، نرخهای بهره را در مارس افزایش دهد. بازده بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، واریانت اُمیکرون ویروس کرونا مسری‌تر از واریانتهای قبلی به نظر می رسد اما اطلاعات نشان می دهد بیماری زایی کمتری نسبت به دلتا دارد که باعث شده بود کشورها تدابیر پیشگیرانه سختی را به اجرا بگذارند. با وجود این که تزریق دوز سوم واکسن برای کودکان در آمریکا تایید شده است، شماری از کسب و کارها شامل بانکهای بزرگ آمریکایی کارکنانشان را تشویق کرده اند در چند هفته نخست سال به دورکاری از خانه بپردازند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد: اونس طلا ممکن است در حدود حمایتی که در سطح ۱۸۰۱ دلار قرار دارد، تثبیت شود و مقاومت در سطح ۱۸۱۵ دلار را تست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۵۶ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۲ درصد افزایش یافت و ۱۸۴۷ دلار و ۶۹ سنت معامله شد.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۴ دی تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۹۹۰ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۹۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۴۵۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۴۱ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۵۷۵ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۹۷۰ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۶۲ هزار ۷۴۹ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله؛کمافی سابق،دولت وطلافروشان دلارفروشان وسکه فروشان باایجاداخبارمثبت مذاکرات وین مشغول نوسان گیری.وگرنه کدوم رسانه مستقل وآزادخبری مثبت ازمذاکرات منعکس کرده است.هرزمان توافق امضاشدحالامیشه گفت اخبارمثبت ازمذاکرات وین.

    • ناشناس

      احسنت