کد مطلب: ۳۲۹۹۸۱

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت طلا و سکه در هفته جاری چه تغییری می‌کند؟

قیمت طلا و سکه در هفته جاری چه تغییری می‌کند؟

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: کاهش پی‌درپی قیمت دلار باعث شد که مردم طلا و سکه‌های خانگی را به بازار سرریز کنند. در حال حاضر قیمت واقعی سکه سه میلیون و 350 هزار تومان است. چنانچه حباب 380 تا 400 هزار تومانی قیمت سکه شکسته شود، این قیمت به نرخ واقعی نزدیک خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، فعالان بازار می‌گویند قیمت طلا در آخرین مبادلات روز پنج‌شنبه با افزایش دو درصدی رو به رو بوده است، آنها عمده‌ترین دلیل این گرانی را افزایش انس جهانی می‌دانند.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت طلا در هفته پیش رو روند کاهشی خواهد داشت یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: هفته گذشته قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشت اما طبق برآوردهای انجام‌گرفته قیمت طلا در آخرین روز هفته (پنجشنبه) دو درصد افزایش یافته است. هرچند قیمت طلا و سکه روند افزایشی را طی می‌کند اما همچنان شاهد هستیم که تقاضا برای خرید طلاهای ساخته‌شده روند نزولی دارد.

علت افزایش قیمت طلا چیست؟

نادر بذرافشان درباره علت نوسان قیمت طلا افزود: علت گرانی در قیمت طلا طی روز پنجشنبه به بالا رفتن انس جهانی مرتبط می‌شود. در هفته گذشته هر انس طلا چهار دلار افزایش یافت.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه دلار هم در کانال 11 هزار تومانی قرار گرفته، تقاضا برای خرید طلا نیز کاهش چشم‌گیری یافته است. روند نزولی قیمت طلا باعث شد تا طلاها و سکه‌های خانگی در بازار سرریز شوند. با این شرایط بازار، افراد به سمت فروش طلاهای خریداری‌شده سوق پیدا کرده‌اند و همین موضوع نیز جزء عمده‌ترین دلایلی است که قیمت‌ها را به صورت پی‌درپی ارزان کرد.

قیمت و طلا سکه در هفته جاری

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: کسانی که در زمان التهابات سکه و طلا خریداری کرده بودند، امروز با توجه به ریزش قیمت‌ها به فروشنده بدل شده‌اند.

تقاضا در خرید طلاهای آب‌شده هم نیست

بذرافشان در پاسخ به اینکه آیا همچنان تقاضا برای خرید طلاهای آب‌شده در بازار وجود دارد یا خیر؟ گفت: کسانی که در زمان التهابات سکه و طلا خریداری کرده بودند، امروز با توجه به ریزش قیمت‌ها به فروشنده بدل شده‌اند. در حوزه طلاهای آب‌شده نیز همین رویه وجود دارد و دیگر تقاضایی حتی برای طلاهای آب‌شده هم نیست.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به قیمت واقعی سکه یادآور شد: در حال حاضر قیمت واقعی سکه سه میلیون و 350 هزار تومان است. روز پنجشنبه، قیمت سکه به مرز سه میلیون و 750 هزار تومان رسید. بنابراین هم‌اکنون قیمت سکه حدود 380 تا 400 هزار تومان حباب دارد که با کاهش این حباب، سکه به قیمت واقعی خود نزدیک خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.