کد مطلب: ۶۱۸۰۴۷

بازارهای داخلی در انتظار اخبار وین

سرگردانی سکه در کانال ۱۲ میلیون / شروع مثبت اونس در هفته

سرگردانی سکه در کانال ۱۲ میلیون / شروع مثبت اونس در هفته

قیمت طلا و سکه در بازار دیروز روند نوسانی و کاهشی را ثبت کردند. مشخص نبودن نتایج و اخبار قطعی از مذاکرات در بازارهای دلار و طلا اثر گذاشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه امامی در دادوستدهای روز دوشنبه، هم‌‌‌مسیر با دلار روند کاهشی را در پیش گرفت؛ اما افت قیمت سکه به ۱۰۰‌هزار تومان محدود شد. به این ترتیب هر قطعه سکه امامی روز گذشته ۱۲میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان قیمت خورد و سرگردانی سکه در محدوده کوچکی ادامه یافت.

هشت‌روز کاری است که نوسان روزانه سکه امامی به نیم‌درصد محدود شده است و به نظر می‌رسد فعالان این بازار بین معامله سکه بر مبنای نرخ دلار یا طلای جهانی سرگردان مانده‌‌‌اند.

به هر روی بررسی‌‌‌ها از رشد بیش از ۱۰درصدی قیمت سکه امامی از ابتدای سال تاکنون حکایت دارد. دلار نیز در این بازه زمانی عملکرد مشابهی داشته و ۱۱‌درصد از آخرین قیمت ثبت‌شده در سال گذشته فاصله گرفته؛ اما طلای جهانی به رشد ۵/ ۵درصدی بسنده کرده است.(دنیای اقتصاد).

کاهش فعالیت‌ها در بازار

به گزارش تجارت‌نیوز، اخبار مثبت مذاکرات در چند روز گذشته قیمت دلار را کاهشی کرده است. برخی از فعالان بازار ارز به دلیل مشخص نبودن قیمت قطعی دلار فعالیت خود را در بازار کاهش داده‌اند. برخی از کارشناسان عقیده دارند تا نتیجه نهایی مذاکرات مشخص نشود قیمت دلار و طلا روند با ثباتی را نخواهد داشت.

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز از احتمال توقف افزایش تورم آمریکا گفت و توضیح داد: با توجه به سیاست‌های تیپرینگ آمریکا احتمال تقویت شاخص دلار وجود دارد. تقویت شاخص دلار موجب می‌شود طلا که دارایی امن به حساب می‌آید با کاهش نسبی همراه می‌شود.

طباطبایی در ادامه توضیح داد با توجه به شرایطی که در بازارها وجود دارد، احتمال کاهش نسبی قیمت طلا وجود دارد. بر این اساس احتمال دارد قیمت طلا کاهش داشته باشد اما احتمال رسیدن و شکستن سقف‌های جدید قیمتی بعید است.

او بر این عقیده است که سیاست‌های آمریکا بری کنترل تورم و کنترل نقدینگی در کشور باعث می‌شود تقاضا برای طلا کاهش یابد و این امر اونس طلا را کاهشی می‌کند که همین مساله در بازار طلا اثرگذار است.

شروع مثبت طلا در هفته

روز گذشته بازار جهانی شاهد رشد ۲/ ۰درصدی قیمت طلا بود و هر اونس از این فلز زرد ۱۸۲۱دلار قیمت خورد. به این ترتیب، در شرایطی که فعالان بازار در حال ارزیابی سیاست‌‌‌های اقتصادی در سطح جهانی هستند و رشد نرخ تورم در آمریکا از یکسو و تقویت ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌‌‌داری آمریکا از سوی دیگر سبب ایجاد تعادل نسبی در بازار شده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش اندکی بود.

پس از آنکه فدرال‌رزرو اعلام کرد، فعالیت‌‌‌های تولیدی در ماه دسامبر ۳/ ۰‌درصد کاهش داشته است، سوددهی اوراق قرضه ۱۰ساله خزانه‌‌‌داری آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم‌‌‌های دو سال اخیر که هفته گذشته به ثبت رسید، در نوسان بود. در حال حاضر، تجار منتظر سخنان این هفته مقام‌‌‌های فدرال‌رزرو در نشست سیاستگذاری روزهای ۲۵ و ۲۶ ژانویه هستند.

آخرین اطلاعات در مورد قیمت سکه را در صفحه قیمت سکه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.