کد مطلب: ۷۳۰۴۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۷ آذر ۱۴۰۱/ سقف‌شکنی تاریخی قیمت سکه

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 7 آذر 1401/ سقف‌شکنی تاریخی قیمت سکه

دیروز یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه به گران‌ترین قیمت در تاريخ فروش خود رسید. سکه امامی ۱۷ میلیون تومان، سکه قدیم ۱۶ میلیون، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۹ میلیون و ۶ میلیون تومان شدند. آیا کانال‌های جدید برای قیمت سکه دائمی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند افزایشی قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته ادامه داشت. سقف شکنی فلز زرد از محدوده‌های حمایتی گذشته بیش از انتظار فاصله گرفته است.

دیروز قیمت دلار روند افزایشی به خود گرفت اما انس جهانی طلا مانند روز گذشته کاهش محدودی را تجربه کرد. چرخش قیمت طلا و سکه به طور سنتی به سیگنال‌های افزایشی، امروز در شرایطی رخ داد که این بازار در روزهای گذشته نیز بر مدار صعودی در جریان بود.

در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر انس طلا 1,754.68 دلار است و با روند کاهشی محدود نسبت به روزهای قبل قیمت‌گذاری شد.

کنترل قیمت دلار سکه را گران کرد؟

بازار احتیاطی ارز در روزهای گذشته قیمت طلا و سکه را با افزایش تقاضا، صعودی کرد. سکه امامی با ۱۰ پله صعود قیمت در ۴ روز گذشته در کانال ۱۷ میلیون تومانی معامله شد.

تحلیلگران بازار سقف‌شکنی تاریخی سکه را ناشی از افزایش قدرت سطح ریسک‌های سیاسی در اقتصاد ایران می‌دانند که باعث شده پول‌های هوشمند فقط به دنبال دارایی‌های رزرو سرازیر شوند. آن‌ها معتقدند این روند در ماه‌های آینده نیز تشدید خواهد شد.

در ساعات ابتدایی معاملات روز گذشته، قیمت سکه امامی در محدوده‌های قیمتی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باز شد. امروز اما ۶ آذر ۱۴۰۱ قیمت هر قطعه از این سکه تنها در یک روز ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر شد. این روند افزایشی حکایت از کوچ سرمایه‌های ریالی به بازار طلا و سکه را دارد.

سیاست بازارساز برای حفظ محدوده قیمتی دلار در کانالی مشخص باعث سقف شکنی قیمت طلا و سکه شده و این فنر فشرده از جایی دیگر در رفته است!

هجوم سرمایه‌های ریالی به طلا و سکه

مهار دستوری قیمت دلار، اخبار نامساعد سیاسی، ناآرامی‌های اجتماعی ، کاهش ارزش پول ملی، از دست رفتن امید به توافقات هسته‌ای برجام، رشد تورم، افت تولید،محدودیت‌ها و انزوای اقتصادی و بسیاری از دلایل دیگر به عنوان زنگ خطر برای بازارهای سرمایه از مدت‌ها پیش توسط تحلیلگران اقتصادی مطرح شد. به نظر می‌رسد با نزدیک‌تر شدن به ماه‌های پایانی سال این عوارض سربرآورده و اکنون بازارهای مالی متاثر از آن‌هاست.

امروز یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی با نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان افزایش به کانال ۱۷ میلیون تومانی راه یافت. حالا قیمت سکه در سقف تاریخی خود به عنوان بیشترین قیمت قرار گرفته است. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۱۷ میلیون و ۴۷ هزار تومان داد‌وستد شد.

کانال جدید سکه طرح قدیم،نیم و ربع سکه

قیمت سکه طرح قدیم به عنوان بیشترین قیمت در تاريخ فروش آن رقم خورد. سکه طرح قدیم به قیمت ۱۶ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان رسید و بیش از ۴۰۰ هزار تومان گران‌ شد.

نیم و ربع سکه هر کدام ۲۰۰ هزار تومان گران شدند و به کانال‌های قیمتی جدید راه پیدا کردند. نیم سکه ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شد.

سکه گرمی که در روزهای گذشته در روند با ثباتی بدون کاهش یا افزایش قیمت قرار داشت، امروز ۱۵ هزار تومان گران‌ شد. این سکه با قیمت ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا امروز مانند قیمت سکه رشد داشت. هر مثقال طلا امروز با افزایش نزدیک به ۱۵۰ هزار تومانی ۶ میلیون و ۶۶۲ هزار تومان شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار هم با ۳۵ هزار تومان افزایش قیمت یک میلیون و ۵۳۸ هزار تومان معامله شد.

امروز حباب سکه برخلاف روز گذشته روند صعودی داشت. تحلیلگران طلا و سکه معتقدند افزایش حباب سکه، سیگنال افزایش قیمت دلار را می‌دهد و دلار نیز با دستور، بخش‌نامه و زور در کنترل بازارساز است.

1 11zon 3

حباب سکه امامی نیز امروز نزدیک به ۲۸۰ هزار تومان افزایش یافت و بیشترین روند رشد حباب را در خانواده خود داشت. حباب سکه امامی که در روزهای گذشته به کف کانال یک میلیون تومانی رسیده بود، امروز دوباره بیش از ۲ میلیون تومان شد. به ترتیب حباب سکه طرح قدیم و ربع سکه بیشترین افزایش قیمت حباب را داشتند.

آخرین اخبار از تحولات بازارارز و طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.