کد مطلب: ۶۲۱۴۲۰

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز ۷ بهمن / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز ۷ بهمن / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۶ بهمن با یک هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز ۶ بهمن با یک هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، به یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی در بازار آزاد چهارشنبه ۶ بهمن با ۶۶ هزار تومان افزایش، ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان بود.

بازه محدود نوسان سکه

بازار طلا و سکه روز چهارشنبه تحت‌تاثیر عامل همیشگی نوسانات نرخ دلار در بازار داخلی و همچنین برخی جریانات هیجانی معامله‌گران سکه، با افزایش قیمت روبه‌رو شد، اما این رشد قیمت‌ها با توجه به افت نرخ اونس طلا در بازار جهانی محدود شد.

هر سکه امامی روز گذشته در یک مسیر رفت و برگشتی در بازه قیمتی ۱۲‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان قرار داشت.

گفته می‌شود که از دلایل دیگر تاثیرگذار بر این بازار حجم معاملات پایین آن‌هم به دلیل هراس فعلی برخی سرمایه‌گذاران سکه از احتمال افت بیشتر قیمت دلار است که باعث‌شده تا آنها برای انجام داد‌و‌ستدهای خود دست به عصا حرکت کنند. انتظار می‌رود با نزدیک‌شدن به ایام پایان سال حجم خرید و فروش‌ها در این بازار اندکی رونق یابد.

افزایش پتانسیل رشد طلا

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، درحالی‌که معامله‌گران در انتظار حرکت بعدی فدرال‌رزرو بودند، بهای طلای جهانی توانسته به بالاترین حد دو ماهه خود برسد. طولی نکشید که این فلز گرانبها از این سطحی عقب‌‌‌‌‌‌نشینی کرد، به‌طوری‌که هر اونس طلا روز چهارشنبه (ساعت ۱۹) به قیمت ۱۸۴۷دلار معامله شد.

بسیار واضح است که انگیزه تورمی فعلی بسیار قوی‌‌‌‌‌‌تر از آن چیزی است که فدرال‌رزرو درچند‌ماه قبل پیش‌‌‌‌‌‌بینی می‌‌‌‌‌‌کرد. اکنون فاصله زیادی بین سطوح فعلی تورم و جایی‌که بازار فکر می‌‌‌‌‌‌کند تورم در ۵ یا ۱۰سال آینده خواهد بود، وجود دارد.

اگر معامله‌‌‌‌‌‌گران نشانه‌‌‌‌‌‌های بیشتری مبنی‌بر اینکه تورم دائمی‌‌‌‌‌‌تر خواهد بود ببینند، این امر باعث ایجاد چالش‌های بزرگی برای فدرال‌رزرو خواهد شد و طلای جهانی مسیر پرشتاب صعودی را پیش خواهد گرفت، به‌طوری‌که احتمال می‌رود رکوردهای بی‌‌‌‌‌‌سابقه‌‌‌‌‌‌ای در سطوح بالای قیمتی زده شود.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    بگین میخواد بالابره با پایین بیاد خب آدم بدونه چه کنه

  • ناشناس

    امکان نداره بیاد پایین داری بخر ضرر نداره نگهدار