کد مطلب: ۵۸۷۹۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه چقدر شد؟ / آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار طلا و سکه

قیمت طلا و سکه چقدر شد؟ / آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار طلا و سکه

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده افزایش قابل توجهی یافت و هر دو فلز به بالاترین سطح قیمت چهار هفته گذشته خود دست یافتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تمرکز بازار در میانه هفته معاملاتی بر روی گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه سپتامبر بود که نسبت به ماه آگوست ۰.۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که پیش‌بینی‌ها از افزایش ۰.۳ درصدی نسبت به ماه پیش و ۵.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می‌داد. اگرچه شاخص دلار آمریکا پس از انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده اندکی افزایش یافت اما در ادامه روز، روند کاهشی در پیش گرفت. افزایش هزینه‌های انرژی و تنگناهای زنجیره تامین در هفته‌های اخیر، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را بیش از پیش بر روی چشم‌انداز تورم در ماه‌های آینده متمرکز کرده است. فدرال رزرو به زودی داده‌های گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده را مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد چرا که بر این اساس در مورد زمان کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه دولتی (کاهش کمی) تصمیم گیری خواهد کرد.

شاخص‌های سهام ایالات متحده روز گذشته در ابتدای معاملات روند کاهشی در پیش گرفته اما در پایان معاملات افزایشی شدند. به زعم تحلیل‌گران روند نوسانی بازارهای سهام موجب شده تا تقاضا در بازار فلزات گرانبها افزایش یابد.

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا به مزیت فنی کلی کوتاه مدت بازگشته است. قیمت‌ها درحال‌حاضر در نمودارهای میله‌ای روزانه به وضوح در روند صعودی نوظهور قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۷۲۱.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۷.۴۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا ۱۷۸۲.۴۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۷۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

روند نزولی معاملات آتی نقره دسامبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. با این حال افزایش قیمت روز گذشته بر روند معاملاتی و نمودارهای روزانه هم تاثیرگذار بوده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۴ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۲۱.۴۱ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۳.۲۸۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۲۳.۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۲.۷۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۲.۵۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.(دنیای اقتصاد)

بی‌تفاوتی قیمت سکه به رشد قیمت طلا

قیمت طلا روز گذشته عمکرد خوبی داشت و توانست خود را به مرز ۱۸۰۰ دلار نزدیک کند. قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته ۱۷۹۳ دلار بود. قیمت طلا معاملات دیروز را نیز صعودی آغاز کرد و در ساعت ۱۳ عصر به وقت ایران روی ۱۷۹۸ دلار قرار گرفت.

مرز ۱۸۰۰ دلار از لحاظ روانی برای قیمت طلا بسیار مهم است. عبور از این مرز می‌توانست انتظارات افزایشی در بازار سکه را تقویت کند، اما قیمت سکه واکنش مورد انتظار را نشان نداد.

قیمت سکه عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان برای دلار، حباب قیمتی سکه ۲٫۶ درصد به دست به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود.

قیمت سکه ممکن بود از مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کند، اما در شروع معاملات دیروز کاهش یافت و تا ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان پایین آمد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.