کد مطلب: ۶۸۸۴۹۹

قیمت فلز «روی» افزایش یافت/ علت چیست؟

قیمت فلز «روی» افزایش یافت/ علت چیست؟

شرکت گلنکور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فلز روی در دنیا است. اما این شرکت چه تاثیری بر قیمت این فلز می‌تواند داشته باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، صعود نرخ انرژی در اروپا با حمله روسیه به اوکراین به کاهش تولید فلز روی منجر شد که این موضوع زمینه رشد نرخ این فلز را در بازارهای کالایی فراهم کرد.

اکوایران گزارش داد، در حالی که اغلب فلزات صنعتی ظرف یک هفته اخیر در مسیر کاهش قیمت متاثر از شدت گرفتن احتمال رکود اقتصادی مواجه شدند، گزارش کاهش تولید روی از سوی گلنکور به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهانی این فلز باعث رشد قابل ملاحظه بهای روی شد.

به گزارش اکوایران بهای فلز روی در معاملات آتی در بورس آمریکا ظرف روز پنج‌نشبه چهارم آگوست در معاملات آتی کامکس رشدی ۵٫۶درصدی داشت و تا ۳هزار و ۴۶۲دلار به ازای هر تن اوج گرفت.

این بیشترین میزان افزایش روزانه بهای این فلز پس از ماه مارس امسال بود. در عین حال این فلز در معاملات نقدی بورس فلزات لندن نیز با قیمت ۳هزار و ۴۳۱دلار به ازای هر تن در این روز معامله شد که این رقم بیشترین نرخ فروش آن ظرف یک ماه و نیم اخیر بود.

این صعود قیمتی پس از هشدار گلنگور در خصوص کاهش تولید فلز روی با صعود نرخ انرژی در اروپا رخ داد.

کاهش تولید حامی اوج‌گیری قیمتی

فلز روی در معاملات آتی کامکس ظرف روز پنج‌شنبه چهارم آگوست با نرخ ۳هزار و ۴۵۰دلار به ازای هر تن به فروش رفت که این رقم حدود ۲۳درصد کمتر از اوج‌ قیمتی آن پس از آوریل امسال یعنی زمان اوج‌گیری قیمتی آن با توجه به تبعات اقتصادی حمله روسیه به اوکراین است.

اگرچه فلز روی با رکورد قیمتی خود در سال جدید فاصله زیادی دارد، اما احتمال کسری عرضه با توجه به صعود نرخ انرژی در اروپا باعث شده تا این فلز به بیشترین نرخ خود پس از ژوئیه امسال برسد.

شرکت گلنکور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فلز روی در دنیا است. تولید فلز روی تصفیه شده در این شرکت در واحدهای مستقر در اروپا کاهش داشته است. این شرکت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد در حالی برای تقاضای فلزات صنعتی در حال افزایش است، بحران برق اروپا روند عرضه را دچار اختلال کرده و چشم‌انداز عرضه را نیز تحت شعاع قرار داده است.

گلنکور تولید یکی از کارخانه‌های ذوب روی خود در اروپا را به حالت تعلیق درآورده است که منجر به کاهش شدید تولید این فلز شده است. در عین حال این شرکت در روز پنج‌شنبه چهارم آگوست اعلام کرد که سایر واحدهای ذوب این شرکت واقع در منطقه اروپا به سختی سود می‌کنند.

گلنکور در نیمه ابتدایی امسال برابر ۳۵۰هزار و ۹۰۰ تن فلز روی تولید کرد که این رقم نسبت به میزان تولید آن در نیمه ابتدایی سال گذشته میلادی حدود ۱۲درصد کمتر بود. رشد نرخ انرژی در اروپا مهم‌ترین دلیل این عقبگرد تولید بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.