کد مطلب: ۷۰۶۱۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش ۴۰ درصدی قیمت لوازم تحریر/ رکود شدید بازار لوازم تحریر

افزایش ۴۰ درصدی قیمت لوازم تحریر/ رکود شدید بازار لوازم تحریر

یک فعال صنفی در بازار لوازم تحریر ضمن تائید این موضوع که هزینه تامین کامل لوازم تحریر برای یک دانش‌آموز حدود دو میلیون تومان آب می‌خورد، عنوان کرد که قیمت این محصولات در سال جاری حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که بازار در رکود شدیدی به سر می‌برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاهدات میدانی خبرنگار تجارت‌نیوز از بازار لوازم تحریر از رکود شدید این بازار حکایت دارد. بررسی‌ها نشان ‌می‌دهد یک خانواده برای راهی کردن فرزند خود به مدرسه، باید حداقل بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای خرید لوازم تحریر دست به جیب شود. البته این رقم به جز هزینه ثبت‌نام مدرسه، لباس‌ فرم، هزینه سرویس، کتب درسی و کمک درسی است.

در این بین بیشترین افزایش قیمت مرتبط با انواع دفتر است. البته تولیدکنندگان دلیل این اتفاق را افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی قمیت کاغذ عنوان می‌کنند.

لوازم التحریر

رشد فروش لوازم تحریر؛ رکود بازار

علی بهزادی، فعال صنفی لوازم تحریر، در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: بازار مصرفی این محصولات در سال جاری رشد قیمت داشت. اما این به معنای رشد اقتصادی این بازار نبود.

او در ادامه گفت: یکی از دلایل رشد مصرفی بازار لوازم التحریر بازگشایی حضوری مدارس بود. همین موضوع منجر به این شد که والدین نسبت به دو سال گذشته خرید اساسی‌تری داشته باشند.

وی به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی میانگین قیمت لوازم تحریر اشاره کرد و افزود: با توجه به رشد قیمت کاغذ، بیشترین رشد قیمت در بخش دفتر بود.

بهزادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد بازار لوازم تحریر تولید داخلی است. در زمینه فانتزی‌ها بیشتر کالاهای موجود خارجی هستند.

این فعال صنفی هزینه تهیه خرید لوازم تحریر برای یک دانش آموز را حدود دو میلیون تومان برآورد کرد و یادآور شد: همان‌طور که اشاره کردم در زمینه دفتر افزایش قیمت یک رشد عجیب و غریبی پیدا کرد. البته مقصر این موضوع تولیدکنندگان نیستند؛ چراکه واردات کاغذ بر عهده دولت است.

بهزادی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کاغذ با توجه به اینکه قیمت دلار در این مدت رشد زیادی نداشت، منطقی به نظر نمی‌رسد.

برای مطالعه بیشتر گزارش لوازم تحریر چقدر گران شد؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.