کد مطلب: ۶۸۹۸۴۲

قیمت لیر امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۱/ وعده روسیه برای نابودی بیرقدارهای اردوغان

قیمت لیر امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۱/ وعده روسیه برای نابودی بیرقدارهای اردوغان

لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۶۰۳ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با تغییر همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۶۰۲ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه ۱۶۰۲ تومان و کمترین و قیمت ۱۶۰۳ تومان است.

به نقل از همشهری آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت، این کارخانه تولید پهپاد بیرقدار نه تنها در برنامه‌های ارتش روسیه در اوکراین خللی ایجاد نمی‌کند بلکه باعث طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود.

کمپانی ترکیه‌ای "بیرق ماکینا" تولیدکننده پهپادهای "بیرقدار تی بی ۲" اعلام کرده که طراحی این کارخانه را انجام داده و به دنبال تحقق آن تا پایان سال جاری میلادی است.

اوکراین با موفقیت زیادی در نبرد علیه نیروهای روسی از این پهپاد استفاده کرده است. گزارش شده که این پهپاد در غرق کشتی نیروی دریایی روسیه به نام "مسکووا" در آوریل در دریای سیاه نقش داشته است.

به گفته رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همچنین تلاش کرده بود تا با این کمپانی ترکیه‌ای وارد مذاکره شود اما "هالوک بیرقدار"، مدیر اجرایی این کمپانی که حامی سرسخت اوکراین به شمار می‌رود، گفته بود که هرگز اجازه فروش پهپادهایش را به روسیه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    معلوم میشه دموکراسی ترکیه فوق العاده رشد کرده که رییس جمهورش نمیتونه حرفشو به یک کمپانی خصوصی بقبولونه..

  • ناشناس

    خود روسیه بهتر میتونه بسازه اگر صنعت ترکیه اینقدر پیشرفت داشت به این وضعیت نمافتاد بدون تحریم روز به روز تورم

  • علی

    روسیه داره تو باتلاق اوکراین دست و پا میزنه حالا نمیدونه چه غلطی کنه یه روز به پهپاد های ترکیه گیر میده و یه روز نفت به قیمت بسیار پایین تر از ایران میده که فقط بگه کم نیاوردم بگو کم آوردم پوتین