خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۷۱۵۵

قیمت لیر امروز ۳ آبان ۱۴۰۱/ اردوغان به دنبال رای کردها

قیمت لیر امروز 3 آبان ۱۴۰۱/ اردوغان به دنبال رای کردها

لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۷۷۰ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با ۱۰ تومان افزایش همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۷۷۰ تومان معامله می‌شود.

اردوغان و مخالفین به دنبال رای کردها

سفر جنجالی اردوغان به مهمترین شهر کردنشین ترکیه یعنی دیاربکر، بازتاب گسترده ای در رسانه ها و محافل سیاسی ترکیه پیدا کرد.

با آن که نزدیک به ۸ ماه به انتخابات سراسری ترکیه باقی مانده، اما همه احزاب سیاسی، به دنبال آن هستند که در مناطق کردنشین جنوب، جنوب شرقی و همچنین در غرب ترکیه یعنی در استانبول، مرسی، ازمیر و استان های دیگر، کردها را به سوی خود بکشانند.

چرا؟ به این دلیل که در ترکیبات جمعیتی ترکیه و تقسیم بندی های سیاسی و اجتماعی، رای کردها از اهمیت بالایی برخوردار است. هم حزب حاکم ترکیه و هم مخالفین آن، به دنبال جلب توجه کردهای هوادار حزب دموکراتیک خلق ها هستند که به عنوان مهمترین پارسنگ انتخابات آتی شناخته می شوند.

از مجموع ۶۰۰ کرسی پارلمان ترکیه، ۱۲ کرسی به استان کردنشین دیاربکر تعلق دارد و معمولاً ۹ کرسی در اختیار سیاستمداران تحت امر نهادهای اقماری پ.ک.ک است و ۳ کرسی نیز با رای کردهای اسلامگرای هوادار اردوغان، نصیب حزب عدالت و توسعه می شود. به همین خاطر، دیاربکر، همواره به عنوان قلعه پ.ک.ک شناخته می شود. اما اردوغان با تکیه بر تبلیغات گسترده کردهای اسلامگرا و استفاده از ظرفیت های اقتصادی و دیگر ابزارها، به دنبال آن است که این قلعه را از دست کردها دربیاورد. در نتیجه سفر اردوغان به این شهر، به خودی خود، یک تصمیم سیاسی و انتخاباتی جسورانه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.