کد مطلب: ۶۱۸۵۳۷

قیمت لیر ۲۹ دی ۱۴۰۰

قیمت لیر ۲۹ دی ۱۴۰۰

قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۲۹ دی ماه نسبت به آخرین معاملات روز گذشته تغییری نداشت، همچنان با قیمت دو هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز چهارشنبه قیمت لیر ترکیه در مقایسه با آخرین معاملات روز سه‌شنبه تغییری نداشت. هر لیر ترکیه در اولین ساعات روز با قیمت دو هزار تومان معامله شد.

همچنین نرخ برابری لیر در مقابل دلار افزایش ۰٫۱۱ درصدی داشته، امروز به ۱۳٫۵۵ رسید.

بر اساس گزارش یورونیوز، اردوغان در سخنرانی خود در پارلمان گفت: «تورم فزاینده با واقعیت‌های اقتصاد کشور ما همخوانی ندارد و اقدامات دولت به زودی بار افزایش «ناعادلانه» قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.»

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس با انتشار گزارشی در مورد اقتصاد ترکیه اعلام کرد که انتظار می‌رود تورم سالانه در این کشور در ژانویه جاری از ۴۰ درصد فراتر رود.

بر اساس گزارش این بانک سرمایه‌گذاری، نرخ تورم ترکیه در طول سال جاری میلادی می‌تواند به بیش از ۵۰ درصد برسد و سپس به حدود ۳۳ درصد کاهش می‌یابد.

گلدمن ساکس تاکید کرد که به دلیل نرخ‌ بهره واقعی منفی و سطح بالای تورم، نرخ برابری لیر در مقابل دلار آمریکا همچنان تحت فشار خواهد بود.

در همین حال، بانک جهانی نیز در آخرین گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود اعلام کرد که رشد اقتصادی ترکیه پس از ثبت نرخ ۹.۵ درصدی در سال ۲۰۲۱ به دو درصد در سال جاری و ۳ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت.

این در شرایطی است که بانک جهانی در گزارش پیشین خود نرخ رشد اقتصادی ترکیه در دو سال آینده را به ترتیب ۵ و ۴.۵ درصد پیش‌بینی کرده بود.

آخرین اخبار لیر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.