خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۸۹۱۲

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت واقعی مرغ ۱۱ هزار تومان است

قیمت واقعی مرغ 11 هزار تومان است

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با گلایه از کسانی که اعلام می‌کنند قیمت مرغ باید 15 هزار تومان شود، می‌گوید: هم‌اکنون قیمت واقعی هر کیلو مرغ بین 11 هزار تا 11 هزار و 500 تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طی دو هفته اخیر هر کیلوگرم مرغ در واحدهای صنفی به قیمت‌های مختلفی عرضه شد. امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی به 14 هزار و 500 تومان هم می‌رسد. این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی در تاره‌ترین سخنانش نرخ منطقی این محصول را 10 هزار تومان اعلام کرده است.

اما فعالان این صنف معتقدند که نرخ واقعی هر کیلوگرم مرغ بین 11 تا 11 هزار و 500 تومان است. قیمت مرغ چه زمانی ممکن است ارزان شود؟

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مرغ تا پایان هفته جاری ارزان‌تر خواهد شد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: پایان هفته گذشته قیمت مرغ ارزان شد و از 13 هزار به 12 هزار تومان رسید.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با گلایه از کسانی که اعلام می‌کنند قیمت مرغ باید 15 هزار تومان شود، می‌گوید: هم‌اکنون قیمت واقعی هر کیلو مرغ بین 11 هزار تا 11 هزار و 500 تومان است.

محمد یوسفی افزود: در حال حاضر مرغ زنده حدود هشت هزار تا هشت هزار و 900 تومان به فروش می‌رسد و معتقدیم که تا پایان این هفته قیمت مرغ گوشتی در خرده‌فروشی‌ها از 15 هزار تومان به 11 هزار تومان در هر کیلو کاهش خواهد یافت. بنابراین واحدهای صنفی که مرغ را به قیمت 14 هزار تا 15 هزار تومان می‌فروشند، گران‌فروش محسوب می‌شوند.

قیمت مرغ در بازار

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید: طی دو روز آینده قیمت مرغ ارزان می‌شود و آرامش به بازار باز می‌گردد.

او به برنامه مرغداران نسبت به افزایش تولید اشاره و اظهار کرد: برنامه افزایش تولید مرغ در دستور کار قرار گرفته است. در این بازه زمانی که مرغ گوشتی در واحدهای صنفی با نرخ‌های متعددی به فروش می‌رسد، توصیه‌ ما به مردم این است که از گوشت‌های منجمدشده که از سوی شرکت پشتیبانی امور دام روزانه ٥٠٠ تا ٦٠٠ تن مرغ در کشور توزیع می‌شود، خریداری کنند.

یوسفی همچنین گفت: نیازی به ورود دستگاه‌های نظارتی برای تنظیم بازار این کالا نیست؛ چرا که طی دو روز آینده قیمت مرغ ارزان و آرامش به بازار باز می‌گردد. هنوز هم معتقدیم که در این شرایط مردم باید برای خرید مرغ‌های منجمد به نرخ هشت هزار و 400 تومانی اقدام کنند تا به این شکل سیستم گران‌فروشی برچیده شود.

حال تولیدکنندگان مرغ در وعده‌ای به مردم اعلام کرده‌اند که به دلیل افزایش تولید مرغ، قیمت این محصول تا پایان این هفته تعدیل و آرامش به این بازار باز خواهد گشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میخوان با قیمت مرغ هم مثل قیمت دلار دستوری برخورد کنند ولی باید بدونند که این کار باعث تعطیلی هرچه بیشتر واحدهای تولید مرغ میشه.