کد مطلب: ۷۷۶۶۳۰

وعده وزیر برای کاهش آورده مسکن ملی

وعده وزیر برای کاهش آورده مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی گفت: با روش‌هایی در پی حل مشکل افزایش قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن هستیم تا آورده متقاضیان کاهش پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح ۲۲۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با روش‌های دیگری مشکل افزایش قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن را برطرف کنیم تا آورده مردم کاهش پیدا کند.

وی افزود: نرخ سود تسهیلات ٢٣ درصد بود که با تاکید رئیس جمهوری درحال کاهش سود وام‌ها هستیم و رئیس جمهوری هم این سود را بالا می داند. دو روز گذشته هم در شورای پول و اعتبار روشی برای کاهش نرخ سود تسهیلات مطرح کردیم و قرار شد کمیته مربوطه نظر خود را اعلام کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نرخ بهره تسهیلات باید کاهش پیدا کند گفت: تصمیم قطعی دولت این است که قبل از پایان سال جاری موضوع سود به نتیجه برسد و در حال نهایی کردن روش آن هستیم.

بذرپاش بیان کرد: در قیمت تمام شده برای متقاضیان در آورده اولیه سختی‌هایی ایجاد شده و برای متقاضیانی که تحت پوششی نهادهای حمایتی هستند روش هایی برای کاهش قیمت تمام شده در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه مترو هشتگرد به ظرفیت کامل خود نرسیده، گفت: شهرداری و استانداری در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستند و ظرفیت مترو هشتگرد باید به سه برابر افزایش پیدا کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    دولت در مورد مسکن کار غلطی در پیش گرفت زمین بحد کافی چند برابر مورد نیاز داریم و قرار هم نیست جمعیت ایران به چند ده برابر برسد که نگران قرنهای بعدی باشیم سیاستی که در اربیل عراق بسیار موفق عمل کرده دولت با واگذاری زمینهای داخل محدوده و حوالی شهرها که ارزش زراعی ندارن به سرمایه گذران و سازندگان عمده با تهاتر زمین در مقابل تحویل واحد مسکونی و رایگان کردن هزینه صدور پروانه ساخت در سطح میلیونی میتواند به چندین میلیون واحد مسکونی رایگان دست پیدا کند وآنها را با بهائی بسیار کم و باشرایط آسان به متقاضیان واقعی بدهد که هم رفع نیاز کشور و مردم بدون ریالی برداشت از بانک برسد و هم درآمد هنگفتی دستش میاید و سرمایه گذران هم پولهایشان بجای طلا و ارز … که نابودگر اقتصاد کشور هستند به این سمت هدایت و سرمایه گذار به سود خود نیز رسیده ولکوموتیو پیشران اقتصاد باسرعت براه افتاده و اشتغال بیشماری ایجاد میشود ولی افسوس از یک مغز دانا و تصمیم گیرندگان توانمند و کاردان؟!

  • سمیران

    جناب وزیر لطفاً واضح تر بفرمایید آخرش چی شد

  • محسن

    کجا کاهش آقای وزیر اطلاع دارید در زنجان همین چند روز ب جای چهل میلیون تومان پیامک پنجاه میلیون واریزی برای ما اومد از کجا بیاریم

  • ناشناس

    توجه این قرارداد با استناد به ماده 10 و 190 قانون مدنی تنظیم شده و طرفی از مفاد قرارداد مطلع و آگاه شده و متععدبه اجرا تمام مفاد قرارداده شده اند .
    با اسناد به ماده 10و 190قانون مدنی توافق شد مستاجر تحت هر شرایطی قهری جبری وفرمایشی و دستوری مسؤلین محترم کشور در پایان قرار داد مورد اجاره را تخلیه کامل و به موجر تحویل دهد

  • ناشناس

    سلام اقای وزیر مسکن والله الان چندین سال پول برا مسکن واریز کردیم به تعاونی ۱۷۲ ونه پوامون ونه مسکن دیدیم ون فقط که ۴ملیون تومان واریز کردیم خونه ۲۰۰ملین بوده والان خونه معلوم نیست چقده به نظر شما این وجدان بوده واجاره نشین بمانیم تا اخره عمر این نصاف بودهوالان چند سال معلق مندیم

  • ناشناس

    زمین بدهید مردم بدبخت که خودشان با وام درست کنند آورده ديگه چه چرندی هست از احمدی‌نژاد بدبخت یاد بگیرید

  • ناشناس

    مسخره بازی هست دنباله این آورده و ول کنید طرح زمان احمدی نژاد و اجرا کنید زمین و بدهید تحویل مردم بدبخت تا خودشان خانه درست کنند

  • ناشناس

    سلام‌‌بنده‌‌مستاجرم‌۲تا‌هم‌فرزند‌دارم‌.شغلم‌هم‌کارگری‌‌هست‌‌الان‌پول‌واریز‌اولیه‌ندارم‌.اصلا‌گیریم‌اومدم‌باقرض‌کردن‌‌اولیه‌رو‌ریختم‌.بقیشو‌یگ‌کارگر‌مثل‌من‌.با‌این‌حقوق‌قانون‌کاری.بااین‌شرایط‌اقتصادیمون‌چطور‌پس‌انداز‌کنه‌بده‌..واقعا‌واقعا‌این‌مسکن‌برای‌قشر‌.فاقد‌مسگن‌ساخته‌‌میشه‌.!؟تورو‌خدا‌‌یک‌فکری‌بحال‌ما‌مستاجرها‌بکنین.آقایون‌مسئول‌!

  • ناشناس

    سلام جناب آقای وزیر بهتره یه کم از روی واقعیت حرف بزنید توی بروجرد بیشتر افرادی که 200میلیون دارن پرداخت میکنن از ضعیف ترین قشر جامعه هستند دارن قرض میکنن با وامی هم که میخواهید پرداخت کنید عملا دارید بامردم معامله میکنبد و مسکن رو به نرخ روز به مردم می‌فروشید و دارید کار بنگاه داری میکنید بهتره بعنوان وزیر دولت بیای بروجرد و قیمت محل احداث رو بگیری

  • ناشناس

    سلام من خودم مستاجر هستم چه جوری درست کنم با ۶ملیون حقوق با ۳بچه اونم در ۳ماه