کد مطلب: ۷۱۰۷۱۹

قیمت مس در بازار جهانی کاهش یافت

قیمت مس در بازار جهانی کاهش یافت

قیمت مس در بازار جهانی افت حدودا ۲۳درصد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت مس در بازار جهانی کاهش یافت.

به نقل از کالاخبر، قیمت مس از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۳درصد افت داشته است. بازار مس هفته گذشته را مثبت آغاز کرد، اما در معاملات روز جمعه با انتشار داده‌های بخش اشتغال آمریکا که فراتر از انتظارات بازار منتشر شد و مجوز افزایش های بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای کنترل تورم، حدود ۱۷۰دلار کاهش پیدا کرد و به ۷,۵۷۴دلار رسید.

روز پنجشنبه موضوع ممنوعیت نگهداری محصولات تولیدی روسیه در انبارهای بورس فلزات لندن به بحث گذاشته شد که از قیمت فلزات اساسی حمایت کرد. در حال حاضر موجودی انبار LME در محدوده کمترین سطح تاریخی خود قرار دارد و ممنوعیت ورود محصول روسیه می‌تواند منجر به کاهش بیشتری در موجودی شود.

وضعیت بازار مس در چین

وضعیت بازار چین اندکی بهبود پیدا کرده است. در بخش تولید، داده‌های رسمی حاکی از آن است که سطح فعالیت در سپتامبر به‌طور غیرمنتظره‌ای بعد از دوماه نزول، رشد داشته است. موجودی انبار در چین نیز در سطح پایین قرار دارد. موجودی انبار چین از جمله موجودی انبار فلزات در شانگهای به ۱۱۸,۶۹۷ تن رسیده که در پایین‌ترین سطح تاریخی آن است.

در آگوست تولید مس باتوجه به محدودیت‌های برق، در برخی استان‌ها و محدودیت‌های کرونایی کاهش پیدا کرده است. اختلالات سمت عرضه در بزرگترین کشور وارد کننده مس، انقباض بازار را به همراه داشته است. به هر حال بازار مس با توجه به دلار قوی‌تر و سیاست‌های انقباضی ایالات متحده می‌تواند همچنان بی‌ثبات باقی بماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.