کد مطلب: ۵۰۲۸۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انتظار عجیب مجلس از وزیر صمت / کنترل قیمت مصالح ساختمانی در بورس!

انتظار عجیب مجلس از وزیر صمت / کنترل قیمت مصالح ساختمانی در بورس!

به گفته رئیس کمیسیون عمران، قرار است برای جلوگیری از صادرات مصالح ساختمانی بدون توجه به نیاز داخل به وزیر صمت اختیاراتی داده شود تا مشکل افزایش قیمت‌ها در داخل حل شود.او گفته است، قرار شده وزیر صمت روی بازار مصالح ساختمانی در بورس نظارت کند!

روز گذشته وزیر صمت با حضور در جلسه کمیسیون عمران به سوال نمایندگان در خصوص افزایش مصالح ساختمانی پاسخ داد.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران در خصوص جزئیات این جلسه و پاسخ وزیر صمت به مشکلات حوزه مصالح ساختمانی به تجارت‌نیوز گفت: در بحث مصالح ساختمانی از جمله سیمان، میلگرد و تیرآهن اولویت ما باید اول تامین نیاز داخل باشد و بعد باید به فکر صادرات باشیم، اما وزیر صمت در جلسه امروز کمیسیون گفت که من اختیارات لازم را برای ورود به موضوع کنترل قیمت ندارم تا اجازه ندهم صادرات انجام نشود و تامین نیاز داخل در اولویت باشد.

به گفته او، قرار شده که وزیر صمت در قالب نامه‌ای به کمیسیون عمران موضوع کسب اختیار برای کنترل صادرات مصالح ساختمان را مطرح کند تا این موضوع توسط مجلس حل شود.

رضایی با انتقاد از افزایش مصالح ساختمانی در بورس، عنوان کرد: قیمت مصالح ساختمانی مثل فولاد که وارد بورس شده‌اند، به دلیل رقابت کاذب و قیمت‌های حبابی که در بازار سرمایه وحود دارد، به صورت غیرواقعی بالا می‌رود. بر همین اساس قرار شد که وزیر صمت روی بازار مصالح ساختمانی در بورس نظارت کند تا مصرف‌کننده واقعی در این بازار رقابت کند. همچنین باید همه‌ فولاد تولید شده وارد بورس شود.

او در پایان تاکید کرد که در بحث قیر نیز مواد اولیه و نفت گران نشده اما چرا فراورده‌های نفتی از جمله قیر افزایش قیمت داشته که در این خصوص نیز باید نظارت لازم وجود داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اصلاً ما چاره تمام مشکلاتمون توی بورس هست تا چند مدت دیگه قراره نون هم گرون بشه ما می تونیم برای کنترل قیمت نان هم اُنو به بورس بیاریم تا بتونیم قیمت نون رو کنترل بکنیم مثلا سهام نون بربری سهام نون لواش سهام نون تافتون اصلاً نمیدونی تو بورس چه صف خریدی برای سهامهای نون میشه بابا جمع کنید یسری کودن عقب افتاده شدن مسئول کردینمون مضحکه خاص عام

  • ناشناس

    😐

  • رضا

    خداییش از همه کمیسیون عمران متشکریم میلگرد ۱۳ تومن سیمان دلالی دادستان رشت دستور توقف برداشتهای شن و ماسه را داده بتن آماده در رشت ۹۰۰ تومن شده همه قیمتها شده نرخ صادراتی درآمد مردم ریال بخور و نمیر