کد مطلب: ۵۳۴۸۸۹

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ایران به تجارت‌نیوز خبر داد:

افزایش قیمت سنگ‌آهن

افزایش قیمت سنگ‌آهن

قیمت محصولات معدنی با توجه به تورم موجود در کشور افزایش داشته و سنگ‌آهن نسبت به سایر محصولات افزایش بیشتری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت‌ جهانی هر تن سنگ‌آهن در چهار هفته گذشته با ۱۰ دلار افزایش از محدوده ۱۶۷ دلار به محدوده ۱۷۷ دلار رسیده و روند کلی قیمت هر تن سنگ آهن در بازار، صعودی برآورد می‌شود این در حالی است که رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران نیز از افزایش قیمت محصولات معدنی به ویژه سنگ آهن خبر می‌دهد.

بهرام شکوری رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ایران درباره افزایش قیمت محصولات معدنی به تجارت‌نیوز گفت: قیمت محصولات معدنی با توجه به تورم موجود در کشور افزایش داشته و سنگ‌آهن نسبت به سایر محصولات افزایش بیشتری داشته است.

به گفته شکوری با توجه به رونق نداشتن ساخت و ساز مسکن، قیمت سنگ‌های ساختمانی تغییرات قیمتی زیادی نداشته اما در سایر بخش‌ها با توجه به توسعه فولاد رشد قیمتی داشتیم.

وی ادامه داد: تا پیش از این قیمت‌گذاری موادمعدنی دستوری بود اما اخیراً با تغییر عرضه و تقاضا و در بازار بورس تعیین قیمت می‌شود و قیمت واقعی پیدا می‌کند این درحالی است که قبلا ۵۰ درصد پایین‌تر از قیمت‌های جهانی خرید و فروش می‌شد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ایران گفت: تعیین قیمت مواد معدنی به تناسب عرضه و تقاضا به نفع تولید‌کننده است. قبلاً فولاد از رانت قیمت پایین سنگ‌آهن استفاده می‌کرد که با متعادل شدن نرخ سنگ‌آهن، رانت از بین می‌رود و تاثیرات منفی در بخش فولاد می‌گذارد اما در مجموع برای تولید در بخش‌های زنجیره موثر است.

همچنین پیش از این دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن، قیمت سنگ‌آهن را میانگین بین ۵ الی ۱۴ درصد فروش شمش فخوز در بورس کالا اعلام کرد که این میانگین قیمتی بستگی به نوع، کیفیت و عیار سنگ آهن دارد و گفته بود طبیعی است که هیچ وقت قیمت‌گذاری بر روی سنگ‌آهن به طور کامل صورت نگرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    قیمت سهام معدنی آهنی از شنبه افزایش پیدا میکنه مس هم یکماهه افزایش جهانی داره و سهام مس هم از هفته پیش صعودی شده خدا رو شکر که بورس یه تکونی داره میخوره و بخشی از ضررهامون برگرده