کد مطلب: ۴۱۲۷۹۱

افزایش قیمت بنزین تاثیری بر قیمت موبایل ندارد

افزایش قیمت بنزین تاثیری بر قیمت موبایل ندارد

پس از اصلاح قیمت بنزین توسط دولت، زمزمه‌هایی در خصوص افزایش دیگر کالاها از جمله تلفن همراه به گوش رسید. از این رو انجمن واردکنندگان موبایل تبلت و لوازم جانبی افزایش قیمت بنزین را عاملی برای تغییر قیمت موبایل نمی‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز، تبلت و لوازم جانبی، پس از اصلاح قیمت بنزین انجمن واردکنندگان موبایل تبلت و لوازم جانبی اقداماتی را به منظور پیشگیری از التهابات احتمالی در بازار انجام داد. این انجمن در نخستین روزهای اعمال قیمت‌های جدید بنزین طی اطلاعیه ای از فعالان حوزه تلفن همراه خواست تا به منظور کنترل بازار و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از این اتفاق، نسبت به توزیع کالا در سطح بازار اقدام کنند. در این اطلاعیه به لزوم رعایت عمده فروشی تلفن همراه با سود ۳درصد و خرده فروشی با سود حداکثر ۷ درصد تاکید شده است.

طبق اعلام روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل، همچنین با درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده از ذینفعان بازار موبایل از جمله اتحادیه‌ها، اصناف و دستگاه‌های نظارتی ، خواستار هم‌افزایی بین متولیان و فعالان بازار جهت کنترل و سامان بازار شد.

قیمت موبایل تحت تاثیر قیمت ارز است

در این خصوص عضو هیات مدیره و رییس کمیسیون تنظیم و ساماندهی بازار انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: پس از اقدام دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین به سرعت جلسه فوق‌العاده‌ای در انجمن واردکنندگان تلفن همراه برگزار شد، چرا که احساس کردیم التهابی به وجود آمده و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از خبر افزایش قیمت بنزین باید جوانب این موضوع را بررسی می کردیم تا مردم مجبور نباشند تلفن‌همراه را به بهانه های بالا رفتن قیمت بنزین گرانتر خریداری کنند.

رضا قربانی افزود: افزایش قیمت بنزین هیچ تاثیری روی قیمت تلفن همراه ندارد چراکه المان‌هایی که بر روی قیمت بنزین تاثیر می‌گذارند و از آن تاثیر می‌گیرند در تجهیزات فناوری اطلاعات تاثیر ندارد.

رئیس کمیسیون تنظیم و ساماندهی بازار انجمن واردکنندگان موبایل در ادامه گفت: البته پیش از اعلام خبر اصلاح قیمت بنزین، بازار ارز پس از مدتی سکون، دچار نوساناتی شد و روند صعودی پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: قیمت کالاهای آی تی و موبایل با توجه به اینکه وارداتی هستند، تحت تاثیر قیمت ارز هستند که در چند روز گذشته روزی ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

حداقل و حداکثر سود برای فروش گوشی چقدر است؟

قربانی با تاکید بر اینکه قیمت ارز در روزهای اخیر نوساناتی داشته، یادآور شد: از ۱۰ روز قبل نیز وزارت صنعت معدن و تجارت در ثبت سفارش‌ها دچار اختلالاتی شده است.

وی خاطر نشان کرد: ثبت سفارشات وزارت صنعت معدن و تجارت که در ۴۸ ساعت انجام می‌شد به دلیل اختلالات به وجود آمده به ۲۰ روز کشیده شده است که این موضوع بر افزایش قیمت تلفن همراه نیز تاثیر می‌گذارد.

این عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: اطلاعیه‌ای به اصناف برای عمده فروشی با سود سه درصد و خرده فروشی با سود حداکثر ۷ درصد داده‌ایم تا در این شرایط سوء استفاده‌ای برای گران فروشی صورت نگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.