کد مطلب: ۷۳۶۸۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت میلگرد امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۱/ افزایش تقاضای فولاد، میلگرد را گران می‌کند؟

قیمت میلگرد امروز 22 آذر 1401/ افزایش تقاضای فولاد، میلگرد را گران می‌کند؟

قیمت میلگرد امروز، 22 آذر 1401، حدود 14 هزار تا 17 هزار تومان در هر کیلوگرم است. با این حال پیش‌بینی می‌شود با افزایش تقاضای فولاد در چین در ماه‌های پیش رو قیمت این کالا اندکی رشد را تجربه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت میلگرد در انواع مختلف در بازار امروز، 22 آذر 1401، به طور متوسط در محدوده 14 هزار تا 17 هزار تومان در هر کیلوگرم معامله می‌شود. البته این رقم بسته به ساده یا آجدار بودن میلگرد متفاوت است.

علاوه بر این، قطر میلگرد هم که از 5.5 تا 32 سانتی‌متر متغیر است و در قیمت‌گذاری آن تاثیر می‌گذارد. با این حال انواع این کالا در شاخه‌های 12 متری فروخته می‌شود. افزون بر اینها قیمت میلگرد در فروشگاه مختلف نیز با هم تفاوت جزئی دارد.

در جدول زیر قیمت انواع میلگرد قابل مشاهده است.

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد در آذر ماه 1401 بین 14 هزار تا 17 هزار تومان است.

افزایش قیمت میلگرد با رشد تقاضای جهانی فولاد

پیش‌‎بینی می‌شود که در هفته‌های پیش رو قیمت میلگرد متاثر از بازار جهانی اندکی افزایش را تجربه کند؛ محدودیت‌های مربوط به کووید صفر در چین کاهش چشمگیر پیدا کرده و این امر تقاضای این کشور را در جایگاه بزرگ‌ترین مصرف‌کننده جهان برای انواع فلزات پایه از جمله فولاد بالا می‌برد. اتفاقی که می‌تواند به گرانی انواع محصولات فولادی، به‌ویژه محصولات ساخت‌وسازی منجر شود و در نهایت قیمت میلگرد را هم متاثر کند.

با وجود افزایش تقاضای جهانی نمی‌توان گرانی محصولات فولادی را چشمگیر تلقی کرد؛ آن هم به این دلیل که از یک سو ایران با مازاد تولید فولاد رو‌به‌روست و از سوی دیگر آمار و اطلاعات انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور حاکی از آن است که تولید میلگرد در هفت ماهه نخست امسال 20 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده و در همین شرایط مصرف 24 درصد و صادرات هشت درصد رشد داشته است.

ارقام یادشده گویای این واقعیت است در سال جاری بیشتر میلگرد تولید ایران در داخل کشور مصرف شده است و تقاضای جهانی فاصله زیادی با تولید داخل دارد. تا زمانی که این شکاف برقرار است و تقاضای داخلی از عرضه بیشتر نشده باشد جریان افزایش قیمت میلگرد با شیب کند پیش می‌رود.

برای مطالعه بیشتر خبر رشد قیمت فلزات با کاهش محدودیت‌ها در چین را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.