کد مطلب: ۷۳۶۴۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد قیمت فلزات با کاهش محدودیت‌ها در چین/ دوره طلایی فولاد فرا می‌رسد؟

رشد قیمت فلزات با کاهش محدودیت‌ها در چین/ دوره طلایی فولاد فرا می‌رسد؟

پایان محدویت‌های کرونایی در چین آغاز دوباره‌ای برای بازار فلزات جهان رقم زده و امیدها به افزایش قیمت فولاد، سنگ آهن، مس و دیگر کامودیتی‌ها را بالا برده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چین اعتراضات به محدودیت‌ها در رسیدن به آمار صفر ابتلا به کووید19 سرانجام به کاهش فشارهای دولتی انجامید و بر اساس اعلام اویل‌پرایس ، استمرار این اتفاق روزنه‌هایی از تغییر را به روی بازار فلزات جهان گشود.

بسیاری از تحلیل‌گران و تاجران پیش‌بینی می‌کنند خرید فولاد بیشتر شود و این به معنای رشد تقاضا برای سایر محصولات زنجیره فولاد و در نتیجه افزایش بهای آنها نیز هست.

در همین راستا سی‌تی‌گروپ افزایش قیمت سنگ آهن را در پی گشایش تدریجی اقتصاد چین تایید کرد و از صعود قیمت آن به 150 دلار در تن تا شش ماه دیگر و ماه ژوئن سال آینده میلادی خبر داد. این در حالی است که بنا بر گزارش متال‌اکسپرت سنگ آهن عیار 62 درصد روز پنج شنبه 8 دسامبر در چین 109.5 دلار معامله شد.

احیای بازار فلزات در چین

افزایش تقاضا و قیمت در بازار فلزات تنها به محصولات زنجیره فولاد خلاصه نمی‌شود، بنا بر گزارش گاردین بهای مس نیز در پی کاهش محدودیت‌ها افزایش یافت.

چین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مس جهان است و گشایش یادشده می‌تواند تقاضا برای فلز سرخ را بالا ببرد. آخرین قیمت مس در معاملات بورس فلزات لندن در تاریخ جمعه 9 دسامبر 8543 دلار در هر تن ثبت شده است. تحلیلگران همچنین امیدوارند با کاهش محدودیت‌ها تورم مهار شود.

دیگر پیامد نامطلوب تشدید محدویت‌ها در چین افت چشمگیر بهای حمل‌ونقل دریایی در چند ماه گذشته بود، در ژانویه سال جاری میلادی کرایه ارسال یک محموله از چین به امریکا 20 هزار دلار بود، این رقم در ماه جاری میلادی به 2000 دلار کاهش پیدا کرده بود.

حال خوب کامودیتی‌ها

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که کامودیتی‌ها هفته گذشته میلادی را با جهش مطلوب قیمت پشت سر گذاشتند.

بیلت فوب ایران 0.3 درصد، اسلب شرق آسیا 1.9 درصد، منیزیم فوب چین 3.1 درصد، آهن اسفنجی هند 3.5 درصد، میلگرد فوب چین 4.4 درصد، سنگ آهن 4.6درصد، کک فوب چین 5.2 درصد، زغال سنگ بندرهای چین 5.5 درصد، بیلت شرق آسیا 5.8 درصد، ورق گرم دریای سیاه 6.3 درصد، ورق سرد فوب چین 6.6 درصد، کنسانتره آهن 7.3درصد، بیلت فوب ترکیه 7.6 درصد، قراضه ویتنام 7.9 درصد، قراضه ترکیه 8.1 درصد، فرومولیبدن 8.9 درصد، اکسید مولیبدن 11.2 درصد و گالیوم چین 11.3 درصد جهش قیمت هفتگی را تجربه کردند.

برای مطالعه بیشتر خبر وضع عوارض بر واردات فولاد چین را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.