کد مطلب: ۷۳۰۵۸۸

فشار معامله‌گران قیمت میلگرد در روسیه را فریز کرد

فشار معامله‌گران قیمت میلگرد در روسیه را فریز کرد

عمدتا قیمت میلگرد‌های فولاد کارخانه‌های روسیه ثابت باقی مانده‌اند؛ این بیشتر به خاطر فقدان معاملات در منطقه فدرال مرکزی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشریه متال بولتن نوشت: تاجران بسیاری به خرید مواد جدید از کارخانه‌ها میل ندارند. آن‌ها سعی می‌کنند به تخلیه ذخایر برای فصول سرد زمستان ادامه دهند. اواسط نوامبر زمان سختی برای تمام کارخانجات و تجار آهن است.

به نقل از فولادبان، در سال‌های گذشته معامله‌گران برای ساخت‌ و ساز در ماه دسامبر سهام می‌ساختند و در این بازار شرکحت می‌کردند. اما امسال با بی‌اعتمادی و نامطمئن بودن شرایط بازار مواجه هستیم. این بیشتر به خاطر جنگ اوکراین و روسیه است. به گفته کارشناسان انتظار می رود سالانه مصرف فولاد به طور قابل توجهی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد. با چشم انداز بدبینانه معامله‌گران از قبل سهام ایجاد نمی کنند در حالی که برنامه‌ریزی برای شروع دوره بعدی ارزیابی قیمت های فست مارکت برای میلگرد و فولاد داخلی در مارس است.

در این راستا، سی پی تی مسکو روسیه ۴۲۵۰۰ روبل (۷۰۰دلار) در هر تن با احتساب ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده بدون تغییر نسبت به دو هفته گذشته، با توجه به قیمت های جدید کاهش یافته از کارخانه ها انتظار می رود برای محموله خود در پایان ماه سپتامبر برای یکسان سازی مجدد قیمت‌ها در بازار اولیه و ثانویه تلاش کنند. در روز دوشنبه در بازار ثانویه پیشنهادات تجار برای میلگرد ۱۲ میلیمتری از ۴۳۰۰۰_۴۰۰۰۰ روبل در هر تن به ۲۵۰۰_۳۰۰۰ روبل در هر تن کاهش یافت. در حالی که در دو هفته گذشته درمحدوده۴۳۰۰۰_۴۵۵۰۰ روبل در هر تن به ثبت رسیده است.

کاهش قیمت قراضه در روسیه

معامله‌گران گزارش دادند: در حال تلاش برای مذاکره مجدد در مورد قیمت قراردادهای قدیمی هستند که قبلاً توسط کارخانه‌ها عرضه شده بود تا زیان تجار را به حداقل برسانند. این مذاکرات در ماه گذشته به دلیل افت قیمت رخ داد. یکی از فعالان بازار اظهار کرده قیمت قراضه روسیه اخیرا افزایش یافته به گونه‌ای که قیمت قراضه A3 حدودا ۱۷۸۰۰_۱۸۳۰۰ روبل در هر تن به ثبت رسیده است.

همچنین نرخ ارز در چهارمین هفته متوالی در محدوده ۶۲ تا ۶۰ روبل تا یک دلار برای صادرکنندگان روسیه نامطلوب باقی می ماند. نرخ مبادله‌ای کمتر از ۶۵ روبلبه یک دلار باعث می شود با توجه به منابع مقرون به صرفه از نظر اقتصادی است. کارخانه های روسی به صادرات در سطح پایین تر از قیمت‌های بازارهای خارجی علاقه دارند.

به گفته فست مارکت، شاخص روزانه صادرات فلوت فولادیfob cis محاسبه شده است. در روز سه شنبه ۱۵ نوامبر ۴۹۰ دلار در هر تن، افزایش یافته است. نسبت به هفته پیش در روز دوشنبه ۷ دلار در هر تن. قیمت‌ها به دلیل علاقه کم خریداران خارجی و صادرکنندگان روسی باعث عدم تجارت شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های فعلی داخلی در روسیه معادل حدود ۵۶۰ دلار در هر تن cpt بدون مالیات بر ارزش افزوده بر اساس نرخ ارز از ۶۰.۶۰ و به ازای یک دلار بازار و قراضه فولاد تایوان به پایین ترین خود رسید اما خریداران در برابر قیمت‌های بالاتر مقاومت می کنند. در این مدت قیمت واردات قراضه فولاد به تایوان به پایین‌ترین حد خود رسید. منابع فست مارکت روز سه شنبه اعلام کردند روز گذشته قیمت‌ها کاهش یافته، این در حالی ست که خریداران در ۱۵ نوامبر آماده پذیرش قیمت‌های بالاتر نبودند و به همین دلیل جو بازار فولاد در این هفته افزایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.