کد مطلب: ۷۸۹۲۳۲

قیمت سیب و پرتقال شب عید اعلام شد

قیمت سیب و پرتقال شب عید اعلام شد

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از توزیع 6 هزار تن سیب و پرتقال برای عید خبر داد و گفت: پرتقال درجه یک با قیمت 15 هزار و 400 تومان، سیب قرمز با قیمت 20 هزار تومان و سیب زرد با قیمت 22 هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شهرداری تهران طی هماهنگی‌های عرضه سیب و پرتقال تنظیم بازاری را در میادین میوه و تره بار آغاز کرده است و حتی گوشت قرمز، سفید، تخم مرغ و … را با قیمت تنظیم بازاری عرضه می‌کند.

در خصوص آخرین اقدامات شهرداری تهران در تامین میوه شب عید و مایحتاج شهروندان، ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد.

در چند مرکز میوه و تره بار شهرداری تهران میوه تنظیم بازاری عرضه می شود؟

ما 300 مرکز عرضه میوه و تره‌بار در تهران داریم و سه سامانه عمده عرضه در بهمن، بعثت و میدان مرکزی میوه و تره‌بار داریم که این سه سامانه لنگرگاه تنظیم بازار مواد پروتئینی و میوه در سطح شهر تهران است. گوشت قرمز و سفید در میدان بهمن و بعثت توزیع می‌شود و در سایر مراکز عرضه هم توزیع میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی را داریم.

تنظیم بازار دقیق در تهران می توان الگوی سایر کلان شهر ها باشد/ حدود یک هفتم جمعیت کل کشور در تهران است/ باید بازار را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که شهروندان بتوانند خریدهای خود را انجام دهند

تهران بیش از 12 میلیون نفر جمعیت دارد و باید تنظیم بازار دقیقی در پایتخت انجام شود تا الگوسازی برای سایر شهرهای کشور شود. این جمعیت قابل توجه است و می‌توان گفت حدود یک هفتم جمعیت کل کشور در تهران است. به همین دلیل تهران اثرگذاری زیادی در تنظیم بازار دارد و ما باید بازار را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که شهروندان بتوانند خریدهای خود را انجام دهند.

نمایشگاه‌های شب عید در تهران

بر اساس دستور وزیر کشور و شهردار تهران جلسه‌ای با محوریت سازمان دهیاری‌های کشور برگزار شد و تمام مدیران عامل سازمان میادین کل کشور در این نشست یک روزه حضور داشتند. تا در خصوص برگزاری نمایشگاه شب عید اقدامات لازم انجام شود.

این نمایشگاه با محوریت اتاق تعاون برگزار و فضاها را شهرداری‌ها به صورت رایگان در اختیار قرار می‌أهند. حداقل 3 تا 5 نمایشگاه در هر استان برگزار شد و در شهر تهران هم بنا بود در 22 منطقه این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند، اما بعداً ‌در مجموعه جلسات ستاد تنظیم بازار استان اعلام شد که هر کدام از میادین تهران یک نمایشگاه هستند و در نهایت در 4 نقطه شهر تهران با محوریت اتاق تعاون،‌در بوستان ولایت،‌مصلی،‌پارک پلیس، و فرهنگسرای خاوران نمایشگاه‌های شب عید برگزار و در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

توزیع 6 هزار تن سیب و پرتقال

ما وارد تنظیم بازار نمی‌شویم، فقط اختلاف قیمت با سطح شهر را حفظ می‌کنیم. یک بحرانی به وجود آمد که وزارت جهاد کشاورزی ورود کرد، و آن هم عدم تأمین میوه تنظیم بازاری برای شب عید است. ما در این زمینه ورود کردیم (فوق برنامه بود) تا میوه مناسب برای شب عید تأمین و توزیع شود. در گام اول 2 هزار تن میوه شامل سیب و پرتقال قرار شد وارد بازار شود، اما با توجه به صادرات محصولات سیب و پرتقال و خرما قیمت به یکباره بالا رفت و تقریبا دو برابر بود. با درخواست ما و موافقت وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب و پرتقال فعلا متوقف شده تا بتوانیم بازار را تنظیم کنیم.

وزارت جهاد کشاورزی ورود کرد و صادرات را منوط به این موضوع کرد که ابتدا اقلام در داخل تأمین باشد. در حال حاضر به جای 2 هزار تن قرار است 6 هزار تن سیب و پرتقال وارد بازار شود. 4 هزار تن سیب و 2 هزار تن پرتقال و در تمام میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود و قرار شد به ازای این کار کسانی که همراهی کردند تا سفره مردم پربار باشد، به آنها اجازه صادرات داده شود. در حال حاضر سیب تنظیم بازاری وارد شده و پرتقال هم می‌آید. پرتقال درجه یک با قیمت 15 هزار و 400 تومان، سیب قرمز با قیمت 20 هزار تومان و سیب زرد با قیمت 22 هزار تومان (البته این قیمت برای سبدی است) به‌عنوان میوه تنظیم بازاری وارد شد.

فعالیت میادین میوه و تره بار افزایش یافت؟

از 23 اسفندماه سال جاری توزیع آغاز شده و همچنان این کار ادامه دارد و در ایام نوروز هم به جز یکم و دوم فروردین که تعطیل هستیم،‌در الباقی روزها فعالیت ادامه دارد. ما همچنین ساعات کاری میادین را از 25 اسفند افزایش و قرار است میادین به صورت یکسره از ساعت 7:30 تا 20:30 به فعالیت خود ادامه دهند. ما تقریبا تا 4 ساعت قبل از سال تحویل هم در حال خدمت‌رسانی به مردم هستیم و جا دارد از بهره‌برداران که همکاری لازم را داشتند تشکر کنم.

میوه‌ای که در حال حاضر در میادین عرضه می‌شود کیفیت خوبی دارد؛ چراکه از مبدأ میوه سورت‌شده تحویل می‌گیریم. تفاوت قیمت ما با بازار 50 درصد است و مراجعات ما بیش از 20 درصد هم افزایش یافته است. اگر کیفیت محصولات ما پایین باشد قطعا مراجعاتمان کم می‌شود، اما شاید بتوان گفت به مرز 30 درصد افزایش مراجعات رسیده‌ایم.

توزیع مواد پروتئینی در میادین

ما به دلیل نوسانات قیمت گوشت، عرضه گوشت گوساله و گوسفندی را در میادین داریم. البته نرخ‌گذار نیستیم. توزیع‌کننده هستیم. در حال حاضر گوشت گوساله با قیمت تنظیم‌بازاری تحویل لاشه 185 هزار تومان و ران گوساله حدود 250 هزار تومان است،‌در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حالی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که در بازار بالای 350 هزار تومان است. گوشت لاشه گوسفند هم با قیمت 282 هزار تومان در میادین عرضه می‌شود که البته این گوشت داخلی است و حجم بسیار کمی از آن خارجی است. عمده آن داخلی است که در حال حاضر عرضه می‌شود.

در خصوص مرغ هم باید بگویم 2 هزار تومان زیر قیمت بازار عرضه می‌شود و تخم‌مرغ هم کیلویی 45 هزار تومان عرضه می‌شود و البته قرار است که قیمت کاهش یابد..

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس چرا قیمت پرتقال 25 میفروشن سیب 28

  • ایران

    چه میوه ای با چه کیفیتی؟ خود مسئولین چی می‌خرند و با چه قیمتی؟ مغازه ها چی میفروشند با چه قیمتی؟