کد مطلب: ۳۷۳۹۴۵

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت نان فانتزی گران نشده است / منتظر تصمیم نهایی دولت در بعد از رمضان هستیم

قیمت نان فانتزی گران نشده است / منتظر تصمیم نهایی دولت در بعد از رمضان هستیم

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی و حجیم می‌گوید: فعلا قیمت نان‌های فانتزی و سنتی تغییری پیدا نکرده است. به نظر می‌رسد که قیمت نان بعد از ماه مبارک رمضان گران شود.

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی و حجیم در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت نان فانتزی گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: فعلا قیمت نان‌های فانتزی و سنتی تغییری پیدا نکرده است. در حقیقت قیمت نان‌های فانتزی (آزادپز) براساس مصوبه سال 93 در اختیار واحدهای صنفی است. به طوری‌که واحدهای صنفی نان براساس قیمت مواد اولیه یعنی روغن، شکر، آرد و نرخ دستمزد می‌توانند نرخ‌های متفاوتی را برای نان‌های فانتزی در نظر بگیرند. بنابراین نمی‌توان نرخ مشخصی را برای قیمت نان‌های فانتزی اعلام کرد.

محمدجواد کرمی افزود: هدف از این مصوبه دولت رقابت‌پذیری بیشتر در واحدهای صنفی نان بود. در حال حاضر قیمت نان‌های سنتی همچون بربری، لواش و سنگک آزاد پز نیز از سوی نانواها تعیین می‌شود. باید عنوان کرد که 80 درصد قیمت نان توسط دولت مشخص می‌شود و تنها 20 درصد نانوا هستند که آزادانه فعالیت می‌کنند.

آیا قیمت نان گران می‌شود؟

او در پاسخ به این پرسش که قیمت نان چه زمانی از سوی دولت تعیین و تکلیف می‌شود؟ اظهار کرد: به نظر می‌رسد قیمت نان بعد از ماه مبارک رمضان گران شود. در حقیقت تا زمانی که دولت قیمت‌گذاری نکند، نانوایان دولتی نمی‌توانند به طور خودسرانه افزایش قیمت دهند.

کرمی گفت: در حال حاضر رقابت سنگینی میان نانوایان آزاد پز و دولتی ایجاد شده است. دولت پنج سالی است که می‌خواهد قیمت آرد دولتی را تعیین کند این در حالی است که با عدم نرخ‌گذاری دولت نانوایان فانتزی نیز در حال ضرر هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.