کد مطلب: ۷۲۲۴۴۰

قیمت نفت امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۱/ قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت امروز 16 آبان 1401/ قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در پی اظهارات مقامات چین در مورد ادامه پروتکل‌های سخت کرونایی، بیش از یک دلار کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۱ کاهشی شد.

به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۲ سنت معادل ۱.۰۳درصد کاهش به ۹۷دلار و ۵۵سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۲۲سنت معادل ۱.۳۹درصد کاهش ۹۱دلار و ۳۹سنت معامله می‌شود.

طبق گفته‌ تحلیلگران، کاهش قیمت نفت نتیجه پایبندی مقامات چین به سیاست کرونای صفر به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به این ویروس در کشور بوده‌است. بدین‌ترتیب دورنما برای تقاضا تیره و تار می‌شود.

افزایش ارزش دلار هم بر کاهش قیمت نفت بی‌تاثیر نبوده‌ است.

۴ تن از سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه از آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره در اجلاس آینده این بانک علی‌رغم اطلاعات مثبت اشتغال در آمریکا خبر داده‌اند.

شایعه پایان احتمالی قرنطینه‌های سخت‌گیرانه کرونایی در چین باعث رشد بازار بورس و قیمت کالاها در این کشور در هفته گذشته شد و قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا را هم به‌ترتیب ۲.۹ و ۵.۴درصد بالا برد.

اطلاعات تجاری از سوی دومین اقتصاد بزرگ دنیا که امروز منتشر خواهد شد احتمالا از کاهش صادرات به‌دنبال کاهش جهانی تقاضا خبر خواهد داد.

انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نفت در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی تنها ۰.۶میلیون بشکه در روز نسبت‌به زمان مشابه در سال گذشته افزایش یابد.

انتظار محدود شدن بیشتر عرضه نفت پس‌از اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت دریایی روسیه در پنجم دسامبر در بحبوحه افزایش فعالیت پالایشگاه‌های سراسر دنیا جهت برطرف کردن نیاز فزاینده به سوخت، بر قیمت نفت تاثیر خواهد گذاشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.