کد مطلب: ۷۱۶۷۴۹

قیمت نفت امروز ۲ آبان ۱۴۰۱/ چین قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت امروز 2 آبان 1401/ چین قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت در بازار امروز کاهش داشت و تحلیلگران چین را مسبب این صعود قیمت‌ها می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ کاهشی بود.

به نقل از کالاخبر، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر، با ۴۰سنت معادل ۰.۴درصد افزایش، به ۹۳دلار و ۱۰سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته دو درصد رشد کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در دسامبر، با ۳۹سنت معادل ۰.۵درصد افزایش، به ۸۴دلار و ۶۶سنت در هر بشکه رسید.

آمار گمرکی نشان داد واردات نفت چین در سپتامبر به ۹.۷۹میلیون بشکه در روز رسید و اگر چه در مقایسه با اوت افزایش داشت، اما نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته دو درصد کمتر بود. زیرا پالایشگاه‌های خصوصی در بحبوحه ضعیف شدن حاشیه سود و افت تقاضا، تولیدشان را کاهش داده‌اند.

تحلیلگران گروه تحقیقاتی ANZ در یادداشتی اعلام کردند: احیای اخیر واردات نفت به چین در سپتامبر ضعیف شد. پالایشگاه‌های خصوصی نتوانستند از سهمیه واردات بالاتری که دولت به آنها اختصاص داده بود، استفاده کنند. زیرا تقاضا برای سوخت همچنان از قرنطینه‌های کووید۱۹، متاثر مانده است. این امر با کاهش حاشیه سود پالایش و محدودیت صادرات فرآورده‌های سوختی، تشدید شده است.

ابهامات پیرامون سیاست کووید۱۹ صفر و بحران املاک با وجود رشد بهتر از حد مطلوب تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه سوم که کارآمد بودن تدابیر محرک رشد را بارز کرد، نمایان شده است. این آمار یک روز پس از آن منتشر شد که شی جین پینگ برای بار سوم رئیس‌جمهور چین انتخاب شد و موضع خود را به‌عنوان قدرتمندترین رئیس‌جمهور این کشور از زمان مائو زدونگ تحکیم کرد.

نفت برنت هفته گذشته با وجود اعلام فروش ۱۵میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا، افزایش یافت. این فروش بخشی از برنامه برداشت ۱۸۰میلیون بشکه نفت از این ذخایر است که در ماه مه آغاز شد. بایدن اعلام کرده است وقتی قیمت نفت آمریکا به حدود ۷۰دلار برسد، پر کردن این ذخایر آغاز خواهد شد.

به گفته تحلیلگران ANZ، اظهارات بایدن مبنی بر این که آمریکا، زمانی نفت خریداری خواهد کرد که قیمت‌ها به ۷۰دلار برسد، سطح حمایتی قوی فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای دومین هفته متوالی، به شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی اضافه کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.