کد مطلب: ۱۷۱۸۶۶

قیمت نفت اندکی افزایش یافت

قیمت نفت اندکی افزایش یافت

بازار نفت در انتظار نشست اوپک است و از آنجایی که افزایش تولید نفت آمریکا نیز بر احساس حاکم، بر بازار در مورد تمدید توافق اوپک تاثیر گذاشته، قیمت‌ها اندکی تغییر کرده است.

به علت خنثی شدن اثرات انتظارات برای تمدید توافق کاهش تولید توسط افزایش تولید نفت آمریکا، قیمت نفت در معاملات امروز اندکی تغییر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 25 سنت افزایش 62.47 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام با 11 سنت افزایش 56.53 دلار معامله شد.

تاجران می گویند که از انجام معاملات بزرگ به علت بلاتکلیفی در بازار خودداری می‌کنند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک به همراه دیگر تولیدکنندگان غیراوپکی نظیر روسیه از ابتدای امسال به منظور کاهش ذخایر نفت در جهان و بالا بردن قیمت‌ها، تولید خود را کاهش دادند.

این توافق در مارس 2018 منقضی خواهد شد اما اعضای اوپک آخر ماه نوامبر برای بحث در مورد چشم‌انداز چشم‌انداز این سیاست گرد هم می‌آیند.

علی‌رغم کاهش‌های اخیر در ذخایر جهان، انتظار می‌رود که اوپک با تمدید توافق کاهش تولید موافقت خواهد کرد.

موسسه مشاوراتی اف‌جی‌ایی اعلام کرد: در صورتی‌ که کاهش‌های اوپک و غیراوپکی‌ها ادامه یابد، مازاد ذخایر در سه ماهه 2018 تنها حدود 50 میلیون بشکه بیش از متوسط 5 سال گذشته کاهش خواهد یافت و قیمت‌ها به 65 ا 70 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

خارج از این گروه که به صورت اختیاری تولید خود را مهار کرده‌اند، افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا با هدایت تولیدکنندگان نفت شیل، بزرگ‌ترین دردسر اوپک است.

موسسه مشورتی گروه جهانی انرژی وست‌وود گفت، تولید آمریکا به علت افزایش تعداد دکل‌ها، حتی سریع‌تر از آنچه به نظر می‌آید افزایش خواهد یافت. این موسسه افزایش 18 درصدی را در دکل‌های فعال در سال 2018 پیش‌بینی می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.