کد مطلب: ۱۹۹۴۸۷

قیمت نفت با تقویت دلار سقوط کرد

قیمت نفت با تقویت دلار سقوط کرد

در پایان معاملات روز جمعه با رشد دلار به دنبال انتشار داده‌های قدرتمند اشتغال آمریکا، قیمت‌های نفت افت کرد.

در پایان معاملات روز جمعه با رشد دلار به دنبال انتشار داده‌های قدرتمند اشتغال آمریکا، قیمت‌های نفت افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند تداوم التزام اوپک به توافق کاهش تولیدات خود و افزایش تقاضای جهانی بشتر سود اول سال نفت را در سر جای خود نگه داشت.

افزایش ارتباط درونی بین بازارهای نفت، سهام، اوراق بهادار و دلار، باعث تشدید نوسانات بازار شده است.

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۶ سنت یا ۰.۷ درصد افت کرد و به ۶۵.۳۳ دلار رسید تا افت این هفته خود را هم به ۱.۳ درصد برساند.

برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۰۲ دلار یا ۱.۵ درصد سقوط کرد تا در بشکه‌ای ۶۸.۶۲ دلار بسته شود.

قیمت نفت به این علت افت کرد که دلار پس از انتشار رشد مشاغل آمریکا در ماه ژانویه و افزایش دستمزدها به حدی که در ۸ سال و نیم گذشته بی‌سابقه بوده است، رشد کرد.

آبهیشک کومار، تحلیل‌گر ارشد انرژی در شرکت «اینترفکس انرژیز گلوبال گس آنالیتیکس»، گفت: قیمت‌های نفت با افزایش تولیدات نفت خام آمریکا و بازگشت شاخص دلار تحت فشار قرار گرفته‌اند.

هرچند در این وضعیت بازار به قلمرو خرید بیش از حد برای کسب سود وارد شده است.

ارتباط قدرتمند بین دلار و نفت که باعث شده بود قیمت نفت با افت دلار اوج بگیر و برعکس، در بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به علت سه سال عرضه بیش از حد و اشباع، از بین رفته بود.

حال با محدود شدن عرضه نفت در جهان دوباره این رابطه برقرار شده است. از آغاز سال ارتباط بین دلار و نفت به ضریب پیوستگی ۰.۸۶- رسیده است. (۱.۰- رابطه معکوس کامل است)

تقاضای جهانی نفت سال گذشته ۱.۶ میلیون بشکه یا حدود ۱.۵ درصد، افزایش یافت و طبق پیش‌بینی بانک یوبی‌اس امسال هم ۱.۳ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.